6 tendinte in marketingul digital pentru 2018
19 Decembrie 2017
MIN
Mai este putin si anul 2017 se incheie… si stim ca deja lucrezi la strategia pentru promovare online in 2018. Ai luat in calcul toate aspectele? Noile tendinte in marketingul digital pentru anul care se aproprie?
Pana la finalul anului 2020, se estimeaza ca industria de marketing online / digital advertising ar putea atinge 113.18 miliarde dolari pe piata din SUA, o suma dubla comparativ cu anul 2015! Si asta este situatia numai in SUA!
Te intrebi cum este posibil acest lucru?
Datorita noilor tehnologii si platforme existente, acum sunt disponibile tot mai multe oportunitati de promovare pentru branduri. Iar in digital, cheia succesului este sa fii mereu la curent cu toate noutatile care se aplica pentru business-ul si audienta ta.
Pentru anul urmator, sunt anuntate numeroase trenduri pe care poti sa le fructifici.
Iata 6 tendinte in marketingul digital pentru 2018.
1. Continut Personalizat – Experiente Personalizate
Gandeste-te cum poti, prin continut unic, sa le oferi utilizatorilor experiente uimitoare. Trendul de a avea continut personalizat (in functie de vizitatori, in functie de canale si altele) continua si in 2018. Cei de la Hubspot introduc chiar un nou termen: Smart Content sau mai bine zis, continutul personalizat inteligent, in functie de nevoile utilizatorului.
Statistici:
94% dintre marketerii digitali sunt de parere ca a avea continut personalizat este esential pentru utilizatori. Mai mult, ei au observat ca atunci cand au oferit experiente personalizate in online, performantele campaniilor au avut rezultate duble.
Tips:
Poti incepe sa personalizezi CTA-urile (call to action). Dintr-un studiu efectuat de HubSpot aflam ca CTA-urile personalizate au produs o crestere cu 42% a ratei de conversie.
Renunta la traditionalele „apasa”, „trimite” si retine ca CTA-urile trebuie adaugate in functie de actiunea pe care vrei ca utilizatorul sa o faca (vrei sa descarce brosura, sa ceara o oferta sau sa te sune? Vrei sa trimita un formular sau sa te urmareasca pe Facebook?).
2. Influencer Marketing
Un alt trend pe care trebuie sa il ai in vedere pentru anul 2018 este promovarea brandului cu ajutorul influenceriilor. Cand spunem influenceri nu trebuie sa te gandesti numai la vedete cunoscute la TV. Analizeaza-ti bine publicul tinta si ai in vedere ca exista bloggeri, vloggeri, public speakeri, professionals, oameni de afaceri – care au propriile lor micro-comunitati de influenta.
Statistici:
86% dintre marketerii analizati intr-un studiu al Linqia au folosit influencer marketing in 2016, iar in 2017 procentul, cel mai probabil, a crescut. Cu siguranta va ramane un hot topic si in anii urmatori, mai ales ca au inceput sa apara si o multime de platforme SaaS pentru gestiunea relatiilor cu influencerii. Chiar anul acesta, noi am dezvoltat un marketplace pentru branduri si influenceri, pentru unul dintre clientii nostri - MocApp – check it out!
Companii precum Hubspot si North Face utilizeaza influenceri in strategiile lor de social media. In acest mod, reusesc sa creeze conexiuni mai apropiate cu noii utilizatori si imbunatatesc engagementul cu audienta existenta.
Tips:
Daca 2017 a fost anul micro-campaniilor cu influenceri, 2018 poate fi anul integrarii. Acum poate fi vorba de o integrare a strategiilor in ceea ce priveste influencerii in digital marketing.
Retine ca un influencer poate ajuta la construirea unei experiente si unei conexiuni emotionale intre brand si audienta! Asta te poate ajuta mult sa consolidezi continutul relevant.
In functie de aria pe care vrei sa te concentrezi, iata ce ai putea sa ai in vedere:
- Awareness - Continut inspirational: influencerii spun o poveste frumoasa care va creste instant imaginea brandului.
- Interes - Continut educational: influencerii raspund la cele mai comune intrebari, pentru ca produsul tau sa devina diferit.
- Dorinta - Continut prin testimoniale: influencerii pot sa ofere un review sau un testimonal produsului/serviciului tau. Astfel, le arata fanilor tai ceva ce ei au experimentat, contribuind la autenticitate in comunicare.
- Decizie - Continut promotional: influencerii pot posta anunturi despre evenimente care vor avea loc, intr-un mod foarte dragut, mai ales daca le dai posibilitatea sa ofere si un cod promo unic.
- Ambasador - Continut placut: Cand utilizatorii se implica activ si vorbesc despre brandul tau, ei devin practic ambasadori ai brandului, care pot continua ciclul vanzarilor in mod automat. Influencerii pot fi priviti din start ca ambasadori ai brandurilor pe care le promoveaza.
Citeste mai multe detalii aici.
3. Facebook-Instagram Marketing
Facebook continua sa domine social media chiar si anii urmatori, cel putin pe piata romaneasca. Iar accentul in social media cade foarte mult pe emotie si pe storytelling.
Continutul video si transmisiunile live sunt 2 piloni importanti in zona de social media marketing (au de altfel si o sectiune intreaga mai jos).
Statistici:
De la an la an, costurile ad-urilor din mediul digital au crescut constant. Daca aruncam o privire spre Facebook in ceea ce priveste anunturile, acest studiu Adstage arata urmatoarele:
- Suma medie CPM pe anunturile Facebook a crescut cu 171% din ianuarie 2017
- Suma medie CPC pe anunturile Facebook a crescut cu 136% din ianuarie 2017
- CTR-ul mediu pentru anunturile Facebook a ramas constant in ultimele 6 luni
Iar trendurile de scumpire continua, deoarece este cerere tot mai mare pentru Social Media Advertising. Bugetele au crescut, aflam tot din studiul Adstage: cu 71% pe Facebook; cu 46% pe Instagram; cu 39% pe Linkedin.
Tips:
Inainte de a lansa o campanie este de bun augur sa te intrebi: Ce sentiment transmiti utilizatorilor despre brandul tau pe social media? Fii autentic! Daca inca nu ai aflat, Facebook are in plan sa scoata postarile sponsorizate ale paginilor intr-un wall separat. Asta inseamna ca reach-ul tau platit este tot mai amenintat. Daca vrei sa ai succes in viitor cu Facebook advertising, gandeste-te daca ti-am putea crea micro-comunitati de interes in jurul brandului tau.
De asemenea, nu exista doar Facebook. Determina care sunt cele mai importante canale pentru business-ul tau si ofera canalului ales cea mai mare atentie, creand aici o prezenta consistenta.
4. Video Marketing – vedeta lui 2018
Uita-te la copii din jur. Ce materiale media consuma? Vei descoperi, daca nu ai facut-o deja, ca Youtube este in top interese. James McQuivey estimeaza ca un singur minut de continut video este echivalent cu 1.8 milioane de cuvinte.
Video-ul va continua sa domine volumul de trafic pana in anul 2020 si se estimeaza ca in anul 2019, acesta va reprezenta peste 80% din tot traficul online.
Statistici:
Conform unui studiu de pe DreamGrow, 63% dintre business-uri au inceput sa foloseasca video ca tool de promovare, 83% dintre business-uri considera ca video le aduce un ROI bun, iar vizitatorii sunt super-receptivi la content video: adaugarea unui video pe un landing page poate aduce o crestere de 80% a numarului de conversii si 74% dintre utilizatorii care au vizualizat un video de prezentare a unui produs l-ai si cumparat. De asemenea, continutul video este pe placul utilizatorilor de telefoane mobile, consumul de video de pe mobile pe Youtube crescand cu 100% de la an la an incepand cu 2013. Si cum internetul este din ce in ce mai accesat de pe mobil, vedem un interes din ce in ce mai crescut al brandurilor pentru video.
Trendurile pentru 2018 in zona de video, se anunta a fi: live streaming; video-uri 360, Realitate Virtuala si video mapping.
Tips:
Daca ai un magazin online, iti recomandam sa realizezi o baza de video-uri despre produsele pe care le comercializezi (how-to’s, review’s). Daca ai alte tipuri de business, realizeaza video-uri pe diverse subiecte de interes pentru business-ului tau. In orice varianta, asigura-te ca sunt cat mai originale, usor memorabile si asigura-te ca le mentii in aceeasi directie cu strategia brandului tau.
Video-ul s-a mutat online, dar regulile de baza din reclamele TV clasice, se mentin.
Experimenteaza cu diverse subiecte de interes si tipuri de video. In ziua de azi este destul de usor sa faci un live streaming sau un video 360 - doar ai grija sa iti faci un scenariu, macar aproximativ, inainte de a incepe filmarea, sa ai o camera buna si lumina potrivita. Vrei sa fi pus intr-o lumina pozitiva totusi!
Adauga video-urile atat in campaniile tale de social media, dar si in landing page sau in diverse sectiuni ale site-ului tau.
5. Mobile marketing
Google a anuntat de mult ca va introduce un nou algoritm la inceputul anului 2018 mobile-first. Aceasta schimbare aduce cu sine indexarea cu prioritate a continutul de pe platforme mobile-adapted. Pe langa acest anunt, un trend major pentru 2018 sunt asa-numitele micro-moments: 96% dintre utilizatori fac research pe loc despre subiectele de interes, folosind telefonul mobil si actioneaza din impuls. Brandurile care reusesc sa anticipeze corect nevoile de cautare ale utilizatorilor au de castigat.
Statistici:
69% din timpul digital media este petrecut pe mobil. La nivel global aproape 143 miliarde dolari se cheltuiesc pe reclamele pentru mobil (de 2 ori mai mult fata de anul 2015 cand s-au alocat 71 milioane dolari).
Targetarea mobila in functie de locatie va creste de la 12.4 miliarde dolari, cat era in anul 2016, la 32.4 miliarde dolari in 2021.
Tips:
Daca inca nu ai deja versiunea responsive extrem de buna a website-ului sau magazinului, incepe ce acum sa o creezi. Foloseste Google Search Console pentru a analiza structured data si seteaza-le corect. Vorbeste cu dezvoltatorii proiectului tau online si lucreaza la paginile cheie din site ca sa fie Accelerated Mobile Pages.
O secunda in plus la timpul de incarcare al unei pagini poate scadea Rata de Conversie cu 3.5%, numarul de Pageviews cu 9.4% si poate creste Bounce Rate-ul cu 8.3%!
Foloseste anunturi PPC special adaptate pentru mobil, targetate dupa locatie, cu extensii mobile-specific (adresa, numar de telefon). Foloseste mobile video ads (recomandabil intre 15 si 20 secunde ca durata).
Optimizeaza-ti locatia din Google My Business. Vezi daca ti se potrivesc Waze Ads. Vezi si aici trenduri pentru marketing online pe mobil in 2018.
6. Native Advertising
Potrivit studiului realizat de HIS Tehnology, pana in anul 2020, 75.9% din tot online display advertising-ul se va efectua pe mobil (84.9 miliarde de dolari) si ca, din acesta, 63.2% va fi nativ (53.4 miliarde).
Viitorul advertising-ului mobil este cel nativ. Este important sa mentionam ca native advertising este diferit de content marketing: content marketing-ul necesita interventie editoriala si coreleaza continutul cu formatul, in timp ce native advertising se poate cumpara programatic si presupune adaptarea reclamei la stilul de site sau aplicatie pe care apare.
Statistici:
In 2017 in trimestrul 2, castigurile inregistrate de Facebook din advertising a crescut la 9.16 miliarde de dolari, cu peste 47% crestere de la an la an. De asemenea, in primul trimestru al lui 2017, LinkedIn a generat aproape 1 miliard dolari revenue de cand a fost achizitonat de Microsoft. Cheltuielile de advertising pe toate platformele sunt in crestere!
Tips:
Pentru inceput, experimenteaza diverse tipuri de ad-uri pe diverse platforme social media si vezi care dintre ele se pliaza mai bine business-ului tau. Foloseste instrumente avansate de directionare a anunțurilor, cum ar fi publicitatea bazata pe locatie, care afiseaza posturile instant utilizatorilor in momentul in care se afla in zona ta de interes. Adapteaza-ti anunturile in functie de platforma pe care le plasezi. Este esential ca utilizatorii sa aiba o experienta cat mai naturata cu anuturile pe care le utilizezi. Nimanui nu-i mai place publicitatea invaziva!
Viitorul se aproprie cu o viteza orbitoare. Acum este momentul sa iti planifici si sa implementezi noile tendinte. Acestea pot influenta succesul business-ului tau in anii care vor urma.
Si, in incheiere, arunca un ochi si pe studiul acesta de la Facebook.
Tu ce trenduri pentru 2018 urmaresti?