agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

Cum vei putea să obții lead-uri din campaniile YouTube

MIN

Google vine mereu cu schimbări și noutăți, ceea ce știm cu toții deja. Mai nou însă, oferă oportunitatea de a folosi extensii cu formulare de contact și în campaniile YouTube Ads. Deocamdată nu și pentru toate conturile Google Ads din România, dar urmează să apară destul de curând. Astfel vei avea posibilitatea să generezi lead-uri chiar în momentul când utilizatorii urmăresc un video al tău în această platformă.

Și nu este deloc suprinzător că Google a lansat această opțiune în câteva țări, urmând să o extindă la nivel global în lunile următoare, având în vedere că pe YouTube se urmăresc zilnic peste 1 miliard de ore de conținut video.

Google a ales să pună la dispoziția celor care folosesc promovarea CPC o nouă variantă de a obține lead-uri în mediul online adăugând extensia de formular de contact și pentru campaniile YouTube. Extensia de tip formular de contact era disponibilă deja de anul trecut pentru Google Ads, dar doar pentru campaniile tip Search. Acum o să fie disponibilă și pentru campaniile YouTube Ads.

Formularul de contact apare atunci când utilizatorul își exprimă interesul asupra reclamei vizionate, făcând click pe aceasta. Apoi, reclama se extinde și apare formularul de contact, pe care utilizatorii îl pot trimite gata completat, fără să mai fie nevoie să părăsească pagina web vizualizată unde ei se aflau.

Mai mult, dacă utilizatorul este logat prin contul său Google, formularul expandat din reclamă o să aibă deja pre-completate câmpurile cu datele de identificare ale utilizatorului, putând fi trimis din doar câteva click-uri.

Bineînțeles, te poți gândi că această formă de promovare este poate cumva mai agresivă. Însă Google susține că prin aceste extensii tip formular de contact afișate direct odată cu reclamele, utilizatorii vor avea o variantă mult mai facilă de a-și manifesta interesul asupra conținutului relevant pentru ei pe care îl descoperă atunci când caută ceva pe Google sau când vizionează video-uri pe YouTube.

Conform unui studiu de caz al celor de la Google pentru brand-ul auto Jeep, extensiile tip formular de contact folosite în campaniile YouTube Ads le-au generat de 10 ori mai multe lead-uri. Pentru Jeep, extensiile tip formular de contact în campaniile video YouTube au fost cea mai ieftină formă de a genera lead-uri online.

Iată mai jos un exemplu al unei extensii tip formular de contact folosită de cei de la Jeep unde utilizatorii își puteau completa datele pentru a se programa la un test drive.

 

 

 

 

După cum se poate observa în exemplul de mai sus, formularele de contact te pot ajuta să colectezi lead-uri direct din anunțuri, în loc să trimiți utilizatorul către un landing page sau un site.

Pentru campaniile Google Ads Search, formularele de contact pot fi adăugate ca extensii în campaniile existente deja în cont. Pentru campaniile Google Ads Video, formularele de contact vor putea fi adăugate în timpul procesului de creare al campaniilor. De asemenea, se pare că vor putea fi adăugate și din meniul de setări al campaniilor.

La momentul când campaniile Google Ads Video vor fi create, vei putea alege dintre două tipuri de formulare în funcție de cât de calitative îți dorești să fie lead-urile captate. Mai exact, cele două opțiuni disponibile vor fi cele de intenție (Higher Intent) și cele de volum (More Volume). După cum le spune și numele, cele de intenție vor putea fi folosite pentru a capta lead-uri de calitate, de la persoane mult mai probabil să fie interesate de produsul sau brand-ul tău. Iar cele de volum vor fi potrivite pentru a se afișa cât mai multor utilizatori, în ideea de a obține cât mai multe lead-uri, cât mai multe datele de contact.

În timpul creării campaniei, vei putea alege ce informații dorești să colectezi de la utilizatori prin intermediul formularelor de contact completate de aceștia. Vor fi disponibile următoarele tipuri de câmpuri pentru formulare: nume, număr de telefon, email, oraș, cod poștal, județ/provincie, țară, companie, titlu job, email-ul pentru job, numărul de telefon pentru job. În plus față de aceste opțiuni, vor fi disponibile și altele pentru diverse domenii specifice, cum ar fi imobiliare, auto, recrutare și multe altele. Dacă toate aceste opțiuni nu vor fi suficiente, atunci alternativa o să existe sub forma câmpurilor/întrebărilor personalizate.

După ce vor fi colectate lead-urile, vor putea fi descărcate și prelucrate într-un fișier format CSV. Dar vor putea fi descărcate doar lead-urile din ultimele 30 zile, apoi acestea vor expira și se vor șterge automat, tocmai pentru a respecta normele GDPR.

Ca o așa-zisă avanpremieră, Google a anunțat că undeva la sfârștiul anului acesta o să fie disponibile aceste extensii tip formular de contact și pentru campaniile Google Ads Display. Până atunci, noi în România așteptăm cu interes să fie disponibile extensiile tip formular de contact pentru campaniile Google Ads Video pe YouTube pentru toate conturile.

În curând vom avea posibilitatea să captăm lead-uri din mediul digital, indiferent de conținutul accesat de utilizatori. Facebook oferă această opțiune deja, respectiv un formular de contact ca formă de captate a lead-urilor din campaniile create și selectate anume în Business Manager, numite chiar „Lead Generation”. Acum Google încearcă să vină cu soluții similare sau chiar mai bune, având în vedere ca platforma YouTube este mult mai populară decât Facebook la nivel global. Rămâne de văzut care o să fie cea mai bună soluție. Totuși, cel mai important insight este că acum consumatorii preferă să aibă la dispoziție metode variate de a comunica cu un business.

Indiferent de diversele opțiuni existente sau care urmează să apară, mediul online este unul foarte versatil și oferă extrem de multe posibilități de promovare. Tu trebuie doar să găsești mixul potrivit pentru business-ul tău. Noi te putem ajuta, așa că hai să discutăm. Ne găsești chiar aici.

PISICĂ Cristiana

Cristiana PISICĂ

PPC Whisperer