Cum iti pregatesti magazinul online de Black Friday?
04 Noiembrie 2019
MIN
Bugete mari investite, dar o rata de conversie mai mica... bounce rate ridicat si multe cosuri abandonate... Iti este foarte cunoscut acest scenariu? Pentru a evita „cosmarul” nepregatitilor, te invitam sa te pregatesti din timp si cat mai bine pentru Black Friday.
De la bun inceput trebuie sa stii ca in Romania, Black Friday va avea in general loc pe 15 noiembrie 2019. Deci, in mai putin de o luna. Desigur, tu poti alege sa ai campanie de Black Friday pe 29 noiembrie, ca in US, insa, in general, e bine sa profiti si de ceea ce se intampla natural pe piata!
Pentru a avea o campanie de succes, trebuie sa o planifici din timp! In mod normal, deja te-ai apucat de pregatiri de ceva timp, nu? Daca totusi nu ai inceput sa pregatesti nimic, acum e momentul!
Ti-am pregatit mai jos 9 idei si recomandari care sa te ajute in acest sens, impartite in 3 mari categorii:
- Website
- Campanii Google Ads
- Social Media
I.Website
- Organizeaza din timp campania de Black Friday si fa un plan concret
Prima si cea mai importanta regula este sa te organizezi din timp si sa iti faci un plan clar de actiune:
- aprovizionezi stocul cu produsele dorite
- discuti si negociezi cu furnizorii
- pregatesti website-ul pentru campanie – cum vei anunta clientii?
- planifici campaniile de marketing: mesaje, bugete, campanii, strategii
In linii generale un plan, pentru campania de Black Friday arata in felul urmator:
- Analiza si documentare
- Verificarea stocurilor fizice si stabilirea discutiilor legate de discounturi cu furnizorii
- Pregatirea campaniei si a materialelor necesare: bannere, continut (text+video), alegerea canalelor de promovare
- Pregatirea magazinului online – o sectiune speciala sau un landing page dedicat, grafica personalizata
- Lansarea campaniei Black Friday
- Desfasurarea propriu-zisa a campaniei, monitorizarea atenta si schimbari in timp real
- Analiza rezultatelor
Indiferent ca ai mai facut pana acum sau nu campanii de Black Friday, este important sa comunici acest lucru clientilor – este chiar indicat sa ii anunti cu 1-2 saptamani inainte, pe toate canalele media folosite. Poti dezvalui chiar si categoriile de produse la care vei avea reduceri.
Cateva idei:
- Invita-i sa se aboneze la notificari si alerte din partea magazinului tau,
- Invita-i sa se aboneze la reduceri in premiera, cu cateva ore inainte de lansarea oficiala a reducerilor „publice”, disponibile spre exemplu doar clientilor care au cont in platforma
Foarte important!
Nu uita ca, in functie de campaniile pe care le vei desfasura, cel mai probabil vei avea un spike in traficul pe website! Ai grija si asigura-te ca il poti gestiona corect – vorbeste cu partenerii tai tech in acest sens si vezi ce solutii exista.
- Foloseste website-ul pentru cresterea bazei de date
Unul dintre cele mai eficiente canale de marketing, atunci cand este folosit corect, este E-mail Marketingul. Incurajeaza vizitatorii website-ului sa se aboneze la alerte, la newslettere si la alte modalitati de comunicare. Prezinta cat mai detaliat beneficiile pe care le for avea daca vor decide sa se inscrie in lista de urmaritori ai magazinului tau.
Iata cateva aspecte pe care ar trebui sa le ai in vedere in cadrul campaniilor, odata ce ai strans o baza de date de persoane interesate de magazinul tau:
- Anunta clientii despre promotiile speciale de Black Friday, printr-un newsletter cu cel putin o zi inainte
- Ofera reduceri speciale doar pentru cei abonati la newsletter
- Trimite mesaje tranzactionale celor care abandoneaza cosul pe timpul campaniei
Pregateste toate tipurile de mesaje si de e-mailuri din timp, testeaza-le si ai grija ca functioneaza corect. De asemenea, verifica baza de date si asigura-te ca este actualizata si respecta GDPR.
- Foloseste si alte website-uri, dedicate acestui eveniment
Pe website-ul tau nu intra chiar toti cei care navigheaza pe internet, nu? Prin urmare, este important sa te folosesti si de alte website-uri pentru a-ti promova ofertele.
Daca ai colaborari cu bloggeri sau cu diverse retele, pentru content publishing, mentioneaza in articole despre viitoare campanie de Black Friday si despre produsele pe care le vei avea la promotie.
Un alt aspect pe catre ai putea sa il ai in vedere este ca, odata cu dezvoltarea popularitatii acestui eveniment, s-au dezvoltat website-uri dedicate Black Friday. Analizeaza-le si vezi daca este interesant pentru tine sa-ti inscrii magazinul acolo.
- Blackfriday.ro
- Blackfridaymania.ro
- Reduceriblackfriday.ro
- Blackfridayromania.net
- Blackfriday.onlines.ro
II. Campanii Google Ads
In perioada de Black Friday toata lumea isi doreste sa cumpere ceva. Unii cumparatori isi fac din timp liste de dorinte, se pregatesc, se informeaza si se documenteaza. Te gandesti cum sa iti pregatesti campaniile Google Ads pentru Black Friday?
- Incepe pregatirile din timp
Cel mai probabil tu sau agentia cu care lucrezi nu veti avea timp sa faceti tot setup-ul cu 2-3 zile inainte de Black Friday.
Campaniile Google Ads implementate bine necesita ceva timp de gandire, de research, de organizare si de a face toate modificarile necesare, dar asta dupa ce ai stabilit un cadru general, cum ar fi:
- bugetul
- mesajele
- grafica
- reducerile efective
- link-urile speciale din website
- perioada campaniei etc.
Asadar, pregateste din timp toate aceste informatii, pune-le pe hartie si transmite-le colaboratorilor tai.
Deoarece majoritatea magazinelor online au bugete speciale pentru Black Friday, vor exista anumite perioade (in special in ziua / zilele de campanii) in care, cel mai probabil, va fi nevoie si in cadrul campaniilor tale de bugete suplimentare. Desigur, te poti gandi la campanii pre si post Black Friday si la modalitati diverse de optimizare a bugetului.
Daca iti gestionezi singur campaniile, ai in vedere, pe cat posibil, sa nu faci modificari asupra carora nu vei putea reveni. De exemplu, iti recomandam sa etichetezi si sa pastrezi anunturile curente din cont, cu statusul pe pauza in timpul campaniei de Black Friday, pentru a le putea reactiva usor la finalul perioadei de campanie.
- Adapteaza campaniile Google Ads pentru Black Friday
Chiar daca pare destul de banal, nu toata lumea reuseste sa adapteze cu succes campaniile Google Ads corect. Posibilitatile de personalizare sunt numeroase! Trebuie sa profiti de cat mai multe dintre ele, intr-un mod cat mai creativ.
Poti incepe prin completarea listei de cuvinte cheie cu diverse cautari de interes specifice perioadei de Black Friday. Incearca sa te gandesti la diferite combinatii intre numele sau codurile produselor/serviciilor tale alaturate cuvintelor "oferta", "discount", "pret", "black friday".
Ai grija sa iti adaptezi textele anunturilor cu mesaje de campanie, dar si sa personalizezi extensiile anunturilor in acest sens. Folosirea extensiilor de anunturi te ajuta sa evidentiezi mai bine informatii utile pentru utilizatori cum ar fi:
- perioada campaniei
- procentele de reduceri cele mai importante
- bundle-uri de produse/servicii/brand-uri
- produse vedeta cu reducerile lor
- link-uri catre categorii sau pagini anume ale campaniei din website etc.
Nu uita nici de bannerele pentru campaniile de Display si Remarketing. Ele trebuie adaptate astfel incat sa atraga noi potentiali cumparatori pe website, precum si sa-i informeze pe cei recurenti ca au motive sa revina pentru a beneficia de ofertele de Black Friday.
- Implementeaza campanii de remarketing pentru liste personalizate de utilizatori
Campaniile de Remarketing sunt printre cele mai bune surse de conversii pentru Black Friday. Dar pentru ca ele sa aduca rezultate, nu conteaza doar mesajul transmis, ci si cui se adreseaza.
Daca folosim doar lista tuturor utilizatorilor care au accesat website-ul in ultimele 30 zile, aceasta fiind o lista predefinita, este posibil ca rata de conversie obtinuta sa nu fie cea asteptata.
Creeaza din timp liste personalizate pe baza unor statistici ale website-ului, cum ar fi:
- timpul mediu petrecut pe website
- numarul de pagini accesate
- categoriile de pagini accesate
- actiunile utilizatorilor pe website etc.
Cu atat mai mult, listele trebuie sa fie personalizate daca promotiile de Black Friday sunt doar pentru anumite categorii de produse specifice unui anumit tip de public.
Totodata, cu ajutorul campaniilor de Remarketing pot fi targetezi si utilizatori noi folosind optiunea de a crea si folosi audiente similare ale celor care au accesat deja website-ul.
Si, desigur, nu uita de remarketingul dinamic!
III. Campanii Social Media
Cu siguranta ai o prezenta activa pe retelele sociale. Din acest motiv iti recomandam sa anunti participarea ta in cadrul promotiiloe de Black Friday pe toate retelele sociale pe care este prezent magazinul tau: Facebook, Instagram, Twitter, Google My Business, Pinterest, Waze sau alte canale si platforme pe care esti activ!
Iata ce poti sa faci in Social Media pentru a profita la maxim de aceasta perioada, ideala pentru a creste vanzarile si profiturile magazinului tau online.
- Ofera un preview al produselor si ofertelor de Black Friday
Nu astepta pana in ultima zi pentru a prezenta super ofertele din magazin. Poti sa te folosesti de social media pentru a anunta in avans cateva surprize (poza produs si un eventual discount).
Pregateste imagini si o strategie de comunicare coerenta care sa vorbeasca despre promotiile (produs/pret/discount) pe care le vei avea de Black Friday. Vei crea astfel o stare de nerabdare, iar utilizatorii vor sti ca trebuie sa revina in magazinul tau imediat ce promotiile vor deveni active.
Interactioneaza cu utilizatorii si afla parerile si asteptarile lor despre viitoarele reduceri. Poti folosi canalele Social Media si pentru cresterea bazei tale de date de abonati.
De asemenea, nu uita sa iti adaptezi canalele sociale astfel incat oricine le viziteaza pe perioada campaniilor sa stie ca magazinul tau este in cea mai buna perioada din an pentru cumparaturi online.
- Foloseste Hastag-uri speciale si Call to Actions Dedicate
De Black Friday toti pasionatii de cumparaturi online au un interes extrem de crescut pentru tot ce instampla in e-commerce. Prin urmare, nu ezita sa folosesti hastag-uri legate de reduceri si de Black Friday in sine, precum si vizualuri care sa contina Call to Actions care sa te indemne la actiune imediata (ex: stoc limitat sau o perioada limitata).
Scopul este sa creezi o stare de urgenta, care sa determine cumpararea imediata a produselor dorite.
Cateva idei de hashtags pe care le poti folosi:
- #BlackFriday
- #BF2019
- #BlackFriday2019
- #CadouriEa
- #CadouriEl
- #ReduceriBlackFriday
- #Reduceri
- #Sale
- #BlackFridaySale
Exemple de Call to Actions eficiente:
- Oferta Limitata 24h
- Disponibil doar azi
- Profita de Super Reduceri
- Ofera-le clientilor un motiv pentru a se intoarce
Chiar daca Black Friday se incheie, asta nu inseamna ca eforturile tale de marketing se incheie si tu intri in vacanta!
Nu uita de clienti! Incearca sa ii indemni sa interactioneze cu tine si post Black Friday. Cum?
- Ii poti include in liste de remarketing catre care sa creezi postari personalizate post reduceri, cu scop de engagement
- Le poti oferi chiar odata cu achizitia de Black Friday, un voucher de discount pentru orice comanda viitoare. Cel mai probabil vor putea folosi acest voucher pe perioada cumparaturilor de Craciun, cand cumparatorii se afla in asa-zisa „Goana dupa Cadouri”
- Le poti oferi cadouri sau vouchere pentru prieteni
- Poti incerca si orice alte idei creative ai!
Dupa cum observi sunt multe aspecte pe care ar trebui sa le ai in vedere pentru o campanie de succes de Black Friday. Te invitam sa ne spui cum iti pregatesti magazinul online pentru Black Friday?
Ai nevoie de ajutor? Ne poti contacta aici.