agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

Digital Marketing în Cifre

MIN

Astăzi mai mult decât oricând urmărim cifrele / statisticile și le analizăm. Ai văzut ultimele date din marketingul digital? Cum evoluează rezultatele activităților de promovare plătită? Vezi toate răspunsurile în acest articol.

Deși marketingul digital nu înseamnă doar căutări plătite în motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo etc.) și postări sponsorizate în social media (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest etc.), ne rezumam doar la aceste medii pentru a nu te plictisi și a te pierde printre rânduri cu sute de cifre.

Îți prezentăm în continuare câteva statistici cheie care ne arată care erau cifrele la finalul lui 2017 și încontro se îndreaptă focusul, tendințele și piața. De ce este important să știi aceste lucruri? Fiindcă “information is power”, iar ceea ce se întâmplă acum ne poate da idei despre ce o să se întâmple în continuare și cum trebuie să ne pregătim sau să ne adaptăm.

Începem cu următoarea statistică prezentată de WordStream: la nivelul tuturor tipurilor de motoare de căutare ce oferă promovare plătită în online, sumele cheltuite cu ad-urile online au crescut cu 24% în ultimul trimestru din 2017 comparativ cu 2016, în timp ce în trimestrul 3 creșterea comparativ cu anul anterior fusese de 22%. Asta înseamnă că piața crește, este dinamică și se mărește în mod continuu.

Google AdWords, în cifre:

  • Pe platforma Google AdWords, bugetele cheltuite pentru publicitate online au crescut cu 23% comparativ cu 2016;
  • Conversiile cross-device au contribuit la creșterea conversiilor din Google Search Ads atribuite dispozitivelor mobile cu 12% și la cele atribuite dispozitivelor desktop cu 6%;
  • Costul mediu per click pentru anunțurile sponsorizate în rețeaua Google Search a crescut cu 14% în ultimul trimestru din 2017. Aceasta creștere a fost atenuată puțin de faptul că a existat și o creștere în calitatea traficului venit prin Google AdWords Search Ads;

  • Volumul total de click-uri din Google Search a crescut cu 9% în Q4 din 2017 comparativ cu 2016;
  • Bugetele cheltuite în campaniile Google Search au crescut cu 23%, în condițiile în care în Q4 din 2017, creșterea bugetelor cheltuite pe mobile ads a fost de 38%, în timp ce pe dispozitivele desktop de 21%;
  • 30% din totalul numărului de click-uri venite din Google Search a venit din promovare AdWords de tip RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), Customer Match și Similar Audiences, cu 10% mai mult în ultimul trimestru al lui 2017 față de anul precedent;
  • Costul-per-click în Google Search pentru cuvintele cheie de brand a scăzut cu 13% în trimestrul 3 al anului trecut, dar a crescut cu 23% în ultimele 3 luni ale lui 2017;
  • Bid-ul minim licitat pentru afișarea anunțurilor pe prima pagină din Google Search Results a crescut cu 23%;
  • Ad-urile din Google Search Results de pe pozițiile 3 și 4 au adus doar 12% din click-urile non-brand pe dispozitivele mobile în 2017, în scădere față de 2016 când procentul era de 15%. Asta se întâmplă fiindcă primele anunțuri vizibile pe ecranele mai mici ale smartphone-urilor sunt doar cele de pe pozițiile 1 și 2. Cele de pe pozițiile mai joase se văd după câteva scroll-uri;
  • Venitul mediu per click rezultat dintr-o căutare non-brand pe Google de pe desktop a crescut cu aproape 20%. Prin comparație, în 2016 se înregistrase o creștere de doar 3% față de anul anterior;
  • Numărul de click-uri pe ad-uri venite de pe site-urile partenere Google Search a scăzut cu 5%;
  • În sectorul B2B, agențiile de promovare online au înregistrat creșteri ale bugetelor cheltuite pe parcursul ultimului trimestru din 2017 cu +21%, numărul de click-uri crescând cu +4% și costul mediu per click cu 16%;
  • Dispozitivele mobile au generat 55% din click-urile pe ad-urile din Google Search în ultimul trimestru din 2017;
  • 49% din cheltuielile de promovare prin Google Display Network au fost alocate pentru afișarea ad-urilor pe dispozitivele mobile și tablete, în creștere față de 46% în anul precedent.

Bing și Yahoo, în cifre:

  • Bugetele de promovare în motoarele de căutare Bing și Yahoo au crescut cu 32% în 2017 (bugetele cheltuite în motorul Bing crescând chiar cu 43%), fiind o evoluție substanțială față de anul 2016 când creșterea a fost de doar 6%;
  • Traficul de pe dispozitivele mobile în motorul de căutare Bing a fost de 7 ori mai mare la sfârșitul lui 2017 față de sfârșitul lui 2016.

Cam acestea sunt cele mai importante cifre din promovarea plătită în motoarele de căutare și pe site-urile partenere.

Google AdWords rămâne în continuare cel mai eficient instrument de promovare pentru atragerea de lead-uri și vânzări, iar costurile de promovare au crescut aici datorită competiției și creșterii pieței. Din fericire, calitatea traficului plătit este mai bună, în sensul că tot mai multe click-uri pentru care plătești sunt reale, de la persoane care chiar sunt interesante de business-ul pe care îl promovezi.

În plus, venitul per click plătit (PPC) a crescut și el cu 20%, ceea ce înseamnă că există un interes cu atât mai mare de a licita pentru a afișa ad-urile pe primele poziții din rezultatele căutărilor.

Importanța din ce în ce mai mare a dispozitivelor mobile este și va continua să fie și în 2018 o preocupare constantă a business-urilor care se promovează online, atât în Search Results prin motoarele de căutare, cât și pe site-urile partenere AdSense prin Google Display Network. Tocmai de aceea, este bine să te asiguri că ai landing page-uri optimizate pentru afișarea pe ecrane mobile și care au o viteză de încărcare foarte bună, altfel costul per click plătit efectiv pentru anunțurile sponsorizate va fi mult mai mare decât media pieței.

De asemenea, din setul de bannere pe care le realizezi nu ar trebui să lipseasă și una-două dimensiuni mai mici pentru afișarea pe ecrane mobile friendly, adică 200x200 px, 468x60 px, 300x50 px, 320x50 px, 320x100 px.

Iată și datele despre promovarea plătită în social media.

Facebook, în cifre:

  • 82% din totalul investit în promovarea plătită prin social media a fost cheltuit în Facebook;

  • Postările sponsorizate din News Feed-ul de pe Facebook au avut o rată de click medie de 1,2%, adică de 4 ori mai mare față de postările sponsorizate afișate în partea dreaptă;
  • Cheltuielile cu promovarea plătită pe Facebook au crescut cu 20%;
  • 83% din totalul bugetelor cheltuite pentru promovarea plătită pe Facebook s-au consumat pentru afișarea postărilor sponsorizate pe dispozitive mobile;
  • Procentul de creștere a bugetului investit în promovarea plătită pe Facebook a fost, la finalul anului 2017, de doar 20%, spre deosebire de restul perioadelor din 2017 când creșterile înregistrate au fost și de peste 40%;
  • Numărul de afișări al postărilor sponsorizate pe Facebook a scăzut cu 27%;
  • Bugetele cheltuite în promovarea plătită pe Facebook au crescut cu 20%;
  • Costul mediu per click în promovarea plătită pe Facebook a crescut cu 36%.

Intagram, Pinterest și Twitter, în cifre:

  • Instagram a înregistrat 8% din totalul bugetelor cheltuite cu promovarea plătită în social media, iar Pinterest a obținut 7% din cota de buget.
  • Instagram a înregistrat o creștere semnificativă atât din punct de vedere al variantelor posibile de promovare (tipuri de anunțuri disponibile și frecvența afișării reclamelor) cât și a costurilor, ceea ce a dus la o creștere cu 122% a cheltuielilor cu promovarea plătită pe parcursul anului trecut;
  • Tot Instagram a înregistrat o creștere de 99% a numărului de afișări pentru postările sponsorizate, iar costul per click mediu a crescut și el cu 77%;
  • Twitter înregistrat o creștere de 44% a cheltuielilor cu promovarea plătită pe parcursul anului trecut;
  • Tot Twitter a avut o creștere de 12% a numărului de afișări pentru postările sponsorizate și un plus de 15% la costul mediu per click.

Bineînțeles, la nivel de social media, tot Facebook rămâne cea mai importantă platformă de promovare plătită. Chiar dacă News Feed-ul a fost reconfigurat spre sfârșitul anului trecut astfel încât să nu mai afișeze la fel de multe postări sponsorizate, creșterea înregistrată la nivelul cheltuielilor cu publicitatea plătită ne arată că Facebook este echivalentul lui Google AdWords în social media.

De asemenea, costul per click mediu a crescut, iar promovarea pe Facebook este mai scumpă, dar produce rezultate bune în multe industrii, având în vedere posibilitățile de targetare extrem de rafinate pentru a te adresa publicului țintă dorit.

Datele acestea nu se referă strict la nivelul țării noastre, însă pot fi extrapolate cu succes și la nivelul României, pentru o mai bună înțelegere a ecosistemului de promovare online.

Dacă dorești să mergi direct la sursă, poți regăsi toate datele prezentate și alte insight-uri aici sau poți accesa articolul acesta.

De asemenea, poti accesa acest articol pentru a citi informații actualizate în aprilie 2018 despre rate de conversie pe diverse industrii, sau acest articol pentru mai multe informații despre ratele generale de conversie și pentru a compara business-ul tău cu business-uri din aceleași domenii de activitate.

Mult succes!

PISICĂ Cristiana

Cristiana PISICĂ

PPC Whisperer