agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

10 formule simple pentru a scrie un titlu atragator

MIN

Scrii adesea texte si reclame de calitate, dar ti se pare ca cititorul nu ajunge pe pagina ta atat de des pe cat ti-ai dori? Ai incercat tot felul de artificii, pentru a face textele mai atractive? Te gandesti mereu ce cuvinte sa folosesti, poate chiar din titlul articolelor?

De la bun inceput trebuie sa retii ca titlul este mesajul principal care vinde textul tau. De asemenea, este foarte important pentru motoarele de cautare, in cadrul e-mailurilor sau chiar pe canalele de social media.

Atunci cand scrii un titlu te intrebi cat de lung ar trebui sa fie? Ce cuvinte ar trebui sa folosesti? Sau ce cuvinte/expresii trebuie evitate?
Din fericire exista diverse formule simple care te pot ajuta sa scrii titluri atragatoare. Iti vom prezenta 10 “retete” usor de aplicat, de care sa tii cont.

Iata despre ce e vorba:

  1. Simplu si direct

S-a observat ca un titlu simplu si la obiect ajunge direct la ”inima” cititorului. Este indicat ca in acest sens sa eviti pe cat posibil intrigile (daca nu vrei sa scrii despre can-can), jocurile de cuvinte, explicatiile si chiar glumele.
Poti sa folosesti exact cuvintele care descriu beneficiile clare ale produsului/serviciului.

Exemple:

  • Descarca ghidul gratuit de la X (numele organizatiei)
  • Ghidul tau cu cele mai captivante titluri
  • Rochia X (numele brandului) - 50% reducere
  1. Prezinta clar cel mai mare beneficiu

Un alt truc testat si recomandabil este sa pui ca titlu cel mai important beneficiu al produsului/servicului.
Te poti gandi la ceva care va satisface o nevoie a cititorului. Poti chiar sa adaugi un fel de motivatie pentru care sa dea click pe articol.
De asemenea, daca iti cunosti foarte bine audienta si consideri ca li se potriveste, poti sa alegi un titlu care sa sugereze raspunsul la o intrebare, urmand sa dai detalii in continutul articolului

Exemple:

  • Gateste usor si repede un piept de pui delicios
  • Creaza-ti propriul tau E-Card in cateva minute
  1. Foloseste ”Cum sa”

Cei mai multi oameni doresc sa usureze anumite activitati in viata lor. Prin urmare, iti recomandam sa ai in vedere acest aspect si sa scrii titluri care sa se adreseze nevoilor cititorilor, promitandu-le diverse solutii in articol.
Un alt truc de care poti sa tii cont este sa subliniezi in titlul articolului beneficiul final sau rezultatul.

Exemple:

  • Cum sa renunti la fumat chiar acum si sa nu mai fumezi niciodata
  • Cum sa obtii bani in timp ce lucrezi de acasa
  • Cum sa slabesti si sa te mentii sanatos sau cum sa slabesti fara dieta

 Alege o intrebare care starneste curiozitatea

Adesea intrebarile ”agata” cititorii si ii starnesc sa caute raspunsurile. Poti sa folosesti intrebari scurte si directe in titlu. In cazul unui produs sau unui serviciu poti chiar sa alegi o intrebare care face referire la cel mai important beneficiu.
Intrebarile din titlu iti recomandam sa fie intotdeauna afirmative.

Exemple:

  • Vrei sa afli top 5 beneficii ale produsului X (nume produs)?
  • Ce sa faci cu cainele tau cand ploua?
  • Vrei sa afli ce face o persoana pe Facebook?
  1. Spune-i cititorului ce sa faca

Daca iti plac sfaturile, poti sa le folosesti direct in titlurile articolelor. Insa, tine cont de urmatoarele doua lucruri: sa fii direct si sa subliniezi un avantaj. Sau poti sa spui cititorului ce sa faca, dar intr-o maniera cat mai placuta.
Poti folosi chiar sfaturile formulate pe un ton mai raspicat ca un indemn ferm deoarece cititori vor fi curiosi si se vor intreba ”De ce?”.

Exemple:

  • Devino cel mai bun blogger in 30 zile
  • Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si obtine X% reducere
  1. Ofera informatii folositoare

Te gandesti ca oamenii sunt ”insetati” de informatii? Acest lucru nu este in totalitate adevarat. Cititorii nu vor mai multe informatii, ei doresc solutii la problemele lor. In acest sens este indicat sa folosesti sfaturi si pasi practici, hinturi sau poate cateva reguli. Gandeste-te ca toate acestea pot insemna convertirea cititorilor in lead-uri si apoi in clienti.
Mai mult, retine ca cititorii vor aprecia daca le oferi in articol ceea ce le-ai promis in titlu.

Exemple:

  • 10 pasi pentru un plan de afaceri de succes
  • 5 secrete ale oamenilor care nu se imbolnavesc niciodata
  • Top 10 exercitii care previn durerile de spate

Alte sfaturi/idei pentru un titlu atractiv

Daca totusi nu gasesti o forma care sa atraga cititorul, iti prezentam mai jos alte patru formule:

  1. [Numar] metode/solutii [de a face ceva]

Aceasta abordare este foarte asemanatoare cu celelalte principii "Cum sa" si "Ofera informatii folositoare", insa aceasta ofera o mica diferenta atunci cand cititorul nu stie despre niciun avantaj al produsului/serviciului business-ului tau.

Exemple:

  • 5 metode pentru a-ti albi dintii acasa
  • 7 solutii naturale pentru tratarea infectiilor urinare 
  1. Tot ce trebuie sa stii [despre ceva]

Acest tip de titlu atrage cititorii fara sa faca prea mult efort, invitandu-i in acelasi timp sa afle mai mult. 

Exemple:

  • Tot ce trebuie sa stii despre publicitatea pe Instagram
  • Afla tot ce trebuie sa stii despre sarcina
  • Totul despre BitCoin 
  1. [Numar] + [adjectiv la modul superlativ] + [ceva]

Cu totii iubim listele, deoarece sunt usor de citit. In principiu, o lista cu X cele mai bune avantaje ale unui produs este ca un magnet pentru audienta. 

Exemple:

  • Top 10 cele mai bune filme de dragoste
  • Cele mai inspirationale 6 interviuri video
  • Cele mai interactive 25 reclame de pe Youtube 
  1. Personalizeaza cu... "Tu"

Daca vrei ca un titlu sa sune si mai personal, atunci incearca sa-l personalizezi si sa folosesti persoana a II-a singular. 

Exemple:

  • Tu cum iti surprinzi partenerul de sarbatori?
  • Tu cum reusesti sa te mentii in forma vara aceasta?

 La final, te invit sa-mi spui: Tu ce titlu ai pune acestui articol? sealed

ANEHEI Daniela

Daniela ANEHEI

Digital Marketing Specialist