agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

5 argumente pro suport tehnic website

MIN

Toate aplicațiile web au nevoie la un moment dat de suport tehnic, fie că este vorba de un site de prezentare, magazin online, platformă interactivă, portal etc. Suportul tehnic este un serviciu esențial oricărui proiect, echipa din spatele său fiind cea care rezolvă probleme de diverse tipuri: utilizarea si configurarea platformei, erori de hosting, timpul de încărcare, experiența de navigare, adaptabilitatea pentru orice tip de dispozitiv sau browser, erori de link-uri, erori de cod sursă, formulare sau butoane nefuncționale, actualizări platforme și nu numai. Chiar dacă toate cele enumerate anterior îți sună cunoscute sau nu, cel puțin una dintre ele survine la un moment dat pentru orice proiect.

Bineînțeles, paza bună te ferește de primejdia cea rea, iar dacă ai făcut constant mentenanță asupra website-ului tău sau ai solicitat ajutorul unei echipe de suport tehnic care să-l monitorizeze constant, astfel de probleme pot apărea mai rar, iar atunci când acestea se ivesc, se pot rezolva mai facil. Totodată, la momentul critic ai pe cine contacta, o echipă care știe cum funcționează website-ul tău și ce particularități are. Cineva nou s-ar putea să fie greu de găsit imediat și mult mai costisitor pentru a fi disponibil imediat să-ți rezolve problema. Chiar dacă te consideri optimist, norocos sau refuzi pur și simplu să iei în considerare toate aceste potențiale probleme, noi îți propunem să pregătești totuși un plan de rezervă, având în vedere toate cele menționate mai sus.

Website-ul oricărei companii reprezintă un element de imagine foarte important. El trebuie să funcționeze bine în orice moment, 24/7, tocmai pentru a menține și a consolida credibilitatea business-ului pe care îl reprezintă. Furnizorii de servicii de suport tehnic care se adresează acestei nevoi la un nivel profesionist, se vor asigura că website-ul tău oferă în mod constant o experiență de navigare consistentă și ușor de înțeles.

Dacă știi deja că ai nevoie de o echipă tehnică pentru website-ul tău, atunci contactează-ne! Dar, pentru a exemplifica, îți prezentăm în continuare câteva dintre motivele pentru care poți opta pentru servicii profesionale de suport tehnic pentru website-ul tău.

Reducerea intervalelor de timp când website-ul este offline

Chiar dacă nu este posibil ca proiectul tău să fie online permanent (vezi exemplele unor giganți precum Facebook, Google, Amazon etc. care au probleme tehnice serioase câteodată), trebuie urmărit ca acest lucru să nu se întâmple frecvent, altfel traficul pe website și implicit ratele de conversie vor fi afectate foarte mult de această problemă. În mod ideal, website-ul nu ar trebui să fie niciodată offline, iar vizitatorii care ajung la el ar trebui să poată accesa mereu pagina, produsul, serviciile, secțiunea, sau orice alt tip de informație prezentată acolo, fără să fie nevoie să încerce de mai multe ori (connection timeout, celebra 404 sau spaima inginerilor, eroarea 503).

Inginerii de sistem se vor asigura că aplicația web poate face față inclusiv momentelor când traficul crește brusc, monitorizând constant numărul de vizitatori și alți indicatori. Astfel, website-ul tău nu o să fie “picat” chiar de Black Friday sau cu ocazia altor campanii importante de marketing și vânzări promoționale.

Cum ? Sunt nenumărate soluții, în funcție de natura aplicației, importanța și desigur bugetele alocate: servere cu redundanțe, arhitecturi cloud sau hibride, firewall-uri, testare automatizată, deployment în etape staging > production, audituri periodice, monitorizare parametrii și alertare etc.

Evitarea breșelor de securitate

Toate aplicațiile informatice pot fi virusate sau hack-uite în diverse feluri și metode: prin exploatarea vulnerabilităților, phising, password stealing, man in the middle attacks etc. Iar atunci când în baza de date a aplicației web există informații sensibile, acele informatii pe care utilizatorii ți le furnizează pentru că aleg să-ți acorde încrederea lor, câteva măsuri de precauție implementate de echipa de suport tehnic te vor feri de situații neplăcute. Uneori, aceste situații pot escalada foarte mult, iar tu poți ajunge în situația de a nu mai putea recupera nici website-ul, dar nici baza de clienți pe care ți-ai format-o.

Cu ajutorul specialiștilor poți avea implementate măsuri de siguranță și de securitate care să te protejeze de astfel de situații. Nimic nu poate garanta infaibilitatea unui sistem, dar un expert este probabil să rezolve problema mult mai repede și astfel pagubele să fie diminuate. Și nu uitați să aveți întodeauna backup și separat, un disaster recovery strategy.

Rezolvarea problemelor tehnice propriu-zise

La fel ca și în mediul offline, un business de succes în mediul online este într-o continuă dinamică, dezvoltare și adaptare la condițiile socio-economice. Asta implică în cele mai multe cazuri schimbări la nivelul aplicației pentru a ține pasul cu actualitatea. Astfel poți constata la un moment dat că un link nu mai funcționează, un buton de pe website a dispărut, un formular de contact nu mai trimite lead-uri ș.a.m.d. Orice astfel de problemă poate duce la pierderea de potențiali/existenți clienți.

Suportul tehnic este cel care contează foarte mult în astfel de situații pentru că poate efectua modificările de care ai nevoie într-un mod eficient, fără implicații negative asupra business-ului tău, fără a fi proiectul offline și deci fără a pierde trafic sau conversii. Iar tu ca și manager al companiei sau responsabil de marketing poți să te concentrezi mai bine pe ceea ce contează, cum ar fi de exemplu strategia de comunicare și promovare a business-ului.

Menținerea timpului de încărcare acceptabil al website-ului

Atunci când website-ul are nevoie de mai mult de 3-5 secunde să se afișeze pe orice dispozitiv, vizitatorii nu mai au răbdare și renunță. Acest timp de încărcare trebuie monitorizat constant, iar aceasta este una dintre cele mai importante activități proactive de suport a proiectului. Dacă te afli în situația prezentată, toate eforturile tale de promovare a website-ului prin SEO pot fi în zadar deoarece Google penalizează imediat această situație. Chiar și o acțiune pe atât de simplă cum ar fi încărcarea unei poze de produs pe website poate să ducă la scăderea semnificativă a vitezei de încărcare a website-ului.

Soluțiile tehnice există și poți în continuare să folosești poze de produs de calitate fără a supraîncărca website-ul, însă implementarea acestora necesită de cele mai multe ori expertiză. Da, multe articole sau tool-uri online pot identifica problema și îți pot spune chiar și ce este de făcut, dar asta nu înseamnă că vor rezolva problema în locul specialistului.

Adaptabilitatea la diverse dispozitive și browsere

Utilizatorii pot accesa acum un website de pe o mulțime de dispozitive total diferite, utilizând tot felul de aplicații/browsere. Iar orice dispozitiv nou apărut pe piață sau o nouă actualizare de versiune a unui browser îți pot pune website-ul în dificultate.

Prin urmare, interfața aplicației web nu o să se afișeze și nu o să funcționeze corect pentru toată lumea care îl accesează sau cel puțin nu așa cum era prevăzut. Astfel poți pierde de exemplu din traficul plătit prin campaniile pe care le rulezi.

Pentru a evita toate acestea, suportul tehnic are responsabilitatea de a urmări schimbările, verificând mereu proiectul și asigurându-se că funcționează în parametrii stabiliți inițial pe orice browser și dispozitiv.

Iată doar câteva motive pentru care este bine să ai o echipă de suport tehnic asignată proiectului tău. Te-am convins că ai nevoie de ajutor? Hai să discutăm mai multe! Contactează-ne la 

În spatele prezenței online a unei companii se află aplicația web, campaniile de marketing online aferente, dar și echipa de suport tehnic, iar toate sunt la fel de importante pentru a atinge succesul în mediul online. De calitatea lor depinde și cât de repede poți culege roadele investiției tale.

Noi, la CREADIV, am făcut o prioritate din a oferi suport tehnic într-un mod cât mai facil și eficient, dovadă fiind și testimonialele clienților noștri. Pornind de la promisiunea soluționării oricărei probleme  de funcționare critică în cel mult 4 ore de la raportarea ei, continuând cu timpul de răspuns garantat în cel mult următoarea zi lucrătoare, pentru orice solicitare, până la rezolvare garantată în cel mult 6 ore ca și variantă pentru proiectele foarte importante, luăm astfel în serios toate nevoile unui business. Prin SLA-ul oferit garantăm susținerea businesului tău. Pentru mai multe detalii despre serviciile noastre, ne poți contacta aici.

CREADIV Wizard

Wizard CREADIV

The Team