Digitalisme, trenduri si idei - Digital Marketing Forum 2016
11 Martie 2016
MIN
Anul acesta a fost full-house la Digital Marketing Forum 2016! Daca nu ai ajuns la conferinta, draga cititor, gasesti aici un “rezumat” al discutiilor, idei faine, trenduri in marketing in 2016 si…citeste articolul si vei afla!
Kath Pay, specialist in E-Mail Marketing, ne indeamna sa ne axam foarte mult pe consumatori si emotii. Mesajul pe care il adresezi consumatorilor ar trebui sa reprezinte mai mult decat o insiruire de cuvinte bine-alese, sa fie descifrat in emotii si sa induca schimbarea comportamentala.
Stiai ca prin simple tehnici de persuasiune, precum: cuvinte puternice, indemnuri si apeluri la sentimente se poate imbunatati rata de conversie? Sau ca 90% din deciziile de achizitie sunt facute inconstient, bazate pe instinct si puternic influentate de sentimente?
Iata ce ne spune K. Pay: „Oamenii sunt din natura mai comozi, nu vor sa munceasca mult sa ajunga la tine. Pune-le totul pe tava! Daca ii fortezi sa faca prea multe actiuni, risti sa faca Bounce.” In acest context, este important sa le asiguri o cale usoara clientilor pentru a converti. Transforma-le calea spre achizitie intr-o calatorie frumoasa si gaseste un traseu usor si concis!
„Devino un arhitect al persuasiunii!”
Cum? Utilizeaza diverse tehnici, tips & tricks pentru a-i ajuta pe consumatorii tai sa ia actiunea pe care o doresti. Nu ii coplesi cu prea multe optiuni si alegeri ca vor deveni confuzi. Kath Pay a numit acest proces „decision paralysis”.
Studiile demonstreaza ca oamenilor aflati in fata unei multitudini de optiuni le va fi greu sa ia o decizie, si vor ajunge asltfel sa renunte la achitizie.
Ce am aflat despre design?
Design-ul newsletterului ar trebui gandit in functie de audienta careia te adresezi. In genere, intalnim 4 tipuri de audiente: Spontana, Competitiva, Sensibila si Analitica, de aceea este recomandat sa personalizezi design-ul si mesajul newsletterului in functie de aceste categorii. Cei 3 Pasi catre Succes! Constuieste procesul pana la etapa de finalizare in 3 pasi, urmand o structura clara si bine definita: 3 pasi, 3 etape, 3 butoane – sub orice forma doresti sa construiesti calea, testeaza magia cifrei magice 3, si urmareste rezultatele campaniei tale de marketing.
Cum va arata E-mail marketing-ul in viitor in viziunea specialistei?
Se va baza pe algoritmi care vor invata si vor strange din ce in ce mai multe informatii despre consumatori, iar comunicarea va fi cu siguranta mult mai contextuala.
Tu la ce te uiti cand evaluezi obiectivele de Marketing?
Iata cateva sfaturi de la Claudia Chirilescu de la Spoon Media. Daca vorbim despre indicatorii pe care ii urmarim, situatia este mai complexa decat Reach, Click-uri si Impresii. In spatele acestor cifre, este important sa cunosti cu adevarat comunitatea: cine sunt, ce fac, cu ce se ocupa, de unde sunt si cat de des au fost expusi la mesajul brandului tau.
Pentru Facebook, Claudia Chirilescu ne atrage atentia asupra segmentului de populatie – este unul dintre cei mai importanti indicatori de urmarit in structurarea comunicarii si adaptarea mesajului. Calculeaza interactiunea oameilor cu continutul in urma campaniilor, si ajusteaza apoi mesajul in urmatoarele campanii. Comunitatile de Fani vs Non-fani ne transmit de asemenea lucruri importante pentru strategia de comunicare. Noua ne-a placut urmatoarea ideea si abia asteptam sa o testam: analizeaza rezultatul unei postari prin comparatie Fani vs Non-Fani. Ce pareri ai? Reactioneaza Fanii diferit fata de Non-fani? Urmareste recurenta acestora in interactiuni si mai ales vezi daca exista o comunitate omogena!
Trenduri in Marketing 2016
- O sa scriem aici un cuvant mare, bold-uit: MOBILE! In toate domeniile, se observa mari crestere pe Mobile.
- Tudor Galos de la Microsoft propune conceptul „Always on Marketing”, ce presupune raspuns instant la schimbarile si provocarile din Marketing. We say, yes!
- In contextul actual, NU mai exista Marketing fara Digital! Ne indreptam catre tehnologii si mai performante. Vorbim de Virtual Reality! Testati, testati, testati – s-a pus foarte mult focus pe AB testing si multi-testing.
- Spune povesti! Utilizeaza mai multe canale de comunicare pentru a transmite un mesaj, tinand astfel userii engaged in povestea brandului tau tot timpul. – Cross Device Journey.
- Creaza continut contextual si asculta nevoile consumatorilor.
Cam asta s-a vorbit pe scurt la Digital Marketing Forum 2016! Mai multe informatii despre prezentari si speakari gasesti aici! Noi am aflat informatii super useful, am cunoscut oameni faini, cu idei si proiecte marete si asteptam excited urmatoarele editie! Felicitari echipei Evenysys!