agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

Experienta work from home: provocari, sfaturi, rezilienta

MIN

A trecut mai bine de o luna de work from home. Si chiar daca suntem o agentie de digital marketing si mai avem zile in care lucram remote, fie de acasa, fie dintr-un loc magic mai apropiat de natura, nu ne-a fost nici noua usor sa ne acomodam cu noua realitate.

Un lucru a ramas neschimbat: chiar daca am inceput sa lucram de acasa, am ramas activi si prezenti la cerintele colaboratorilor, caci doar impreuna putem sa trecem mai bine peste aceasta perioada. 

Distanta pana la frigider s-a micsorat insa considerabil in ultima luna, si nu suntem siguri ca asta a fost cel mai bun lucru. :)

Avantaj sau dezavantaj? Ramane de vazut! 

Fridge-Cat


Desigur, acestea nu au fost singurele schimbari. O sa va spunem cum am perceput si trecut noi peste aceasta perioada si te incurajam sa ne lasi un comentariu si sa ne spui si experienta ta!

Desi visam inainte de multe ori sa dormim mai mult, sa ramanem in tinutele relaxante de casa si sa muncim in linistea si confortul locuintei, adevarul este ca acum pretuim mai mult zilele in care mergeam la birou!

Work remote sau lucrul de acasa are beneficii care nu pot fi contestate, insa descoperim in fiecare zi noi provocari pe care nu le-am luat in calcul. Ne intrebam constant: cum putem sa ne organizam mai bine, cum sa impacam timpul de munca cu cel personal si cum sa reusim sa ne relaxam la finalul programului, chiar daca toate activitatile se desfasoara in aceiasi metri patrati, in fiecare zi?

Dupa o luna de carantina, cea mai mare provocare a devenit rezilienta, adica aceea capacitate de a ne activa, de a fi constanti in activitate, de a faca fata bine stresului si a ne adapta rapid la noua realitate. In unele zile este mai usor, in altele mai greu, dar vedem aceasta perioada ca o oportunitate de a invata, de a ne redescoperi punctele forte si de a le pune mai mult in valoare.

 

  1. Intreruperile sunt mai frecvente si mai lungi decat ne-am dori

 

Intreruperile carora trebuia sa le faci fata din cand in cand la locul de munca par acum usor de gestionat pe langa cele care apar acasa. Animalul de companie dornic de afectiunea noastra, partenerul care se plange mereu de ceva, prietenii liberi care vor sa te tina mai mult la telefon, copiii care vor sa se joace si parintii care nu inteleg de ce trebuie sa muncesti atat.

Valentin ne spune:

"Nu imi place ca am patul in spatele meu si fac eforturi mari sa nu ma arunc in el, mai ales cand il vad pe Timo ca doarme acolo!" 

Il intelegem perfect! Cum ai putea sa lucrezi all day, cand te asteapta asa o frumusete de catel. Mai ca esti invidios pe el!


 Timo
 

Ce poti sa faci in acest caz?

Ce remedii am gasit noi pentru astfel de situatii?

>> Seteaza de la inceput o regula pentru cei dragi. Stim ca e greu, dar explica pe un ton calm ca ai nevoie de liniste ca sa te poti concentra si ca sa termini mai repede sarcinile pe care le ai.

>> Stabileste momentele din zi in care te pot intrerupe si cand nu.

>> Cu prietenii necuvantatori si cu copiii ar putea parea mai complicat, dar adevarul este ca exista tot felul de activitati la care poti sa apelezi. Investeste in jucarii noi si fii creativ in distribuirea unor activitati care sa ii mentina cat mai mult ocupati.

 

  1. Munca de acasa vine cu... portie dubla uneori

 

Atunci cand limita dintre work from home si viata personala este atat de apropiata este greu sa alegi momentul de final.

Cosmin, colegul nostru de la Digital, ne spune: "Am aflat lucruri noi despre mine in perioada asta - despre cum imi impac programul si timpul/ spatiul pentru mine, cu timpul/spatiul de lucru, despre rabdare si capacitatea mea de a ma (tot) adapta la schimbari. Si, cred ca voi continua sa aflu lucruri noi despre mine, pana cand o sa revenim la cele cunoscute si vor fi ridicate restrictiile pe care carantina le impune."

Solutia gasita de Cosmin: o organizare mai buna.

In cazul work from home, este esential sa delimitezi mai bine linia dintre munca si timp liber.

Cum faci asta: preia elemente din programul pe care il avea la job.
Exemple: incepe activitatea exact la ora la care erai obisnuit, ia-ti aceleasi pauze si incheie la ora la care plecai de la munca.

Apropo de a imprumuta elemente de la birou - acasa, iata si exemplul Ramonei, care te poate inspira si pe tine: "pentru ca imi lipsesc enorm iesirile la birou, am decis ca in fiecare zi sa ma imbrac, aranjez, inclusiv make-up daca simt nevoia, si sa ma asez la birou, ca ci cum nu as fi acasa! :) Avand in vedere ca in multe zile am si video-call-uri, pentru mine acest lucru functioneaza de minune!"

zoom

Bineinteles, pentru ca aceasta organizare sa decurga cu brio, trebuie sa bifezi pe lista ta si provocarea de mai jos, fiindca se leaga una de cealalta.

 

  1. Procrastinarea este dusmanul din umbra

 

Procrastinarea apare atunci cand amanam pentru mai tarziu sarcinile si preferam sa facem cu totul altceva.... ex: cand cartea preferata te invita sa mai citesti o pagina ori cand te asteapta un desert apetisant in bucatarie!

Cristiana, confirma intru totul cele de mai sus: "Toate zilele astea sunt atat de monotone si toate la fel! Mi-am stricat de tot ritmul anterior fiindca incep sa lucrez tarziu si sa finalizez tarziu ce mi-am propus sa fac in ziua respectiva. In plus, ma intrerup des din ceea ce fac si am tendinta sa procrastinez fiindca mereu imi vin idei de alte treburi casnice sa le rezolv, chiar daca nu sunt urgente. In plus, cine ii poate rezista unei pauze de gustare! Cu atat mai putin daca e vorba de o pauza dulce!"

harley-quinn

 

Si tot Cristiana, ne spune cum a rezolvat aceasta problema.

>> Incepe prin a-ti  lua angajamente mai mici si concentreaza-te pe sarcina, nu pe finalizarea ei.

>> In plus, la capitolul avantaje work from home, intra si posibilitatea de a asculta muzica preferata in timp ce lucrez. Iar pauzele pe balcon, al aer curat, uneori fac minuni!

>> Iar in zilele in care chiar nu are chef de nimic, aplica o regula de aur a timpului: “45 minute de lucru + 15 minute de pauza, in care pot sa citesc, sa iau o pauza de bronz de la balcon, sa rezolv o treaba prin casa etc. It works for me!

 

  1. Lipsa interactiunii cu colegii

 

Toti resimtim acest mare minuns. Desi videoconferintele si apelurile video ajuta, adevarul este ca nu pot fi comparate cu intalnirile fata in fata. Cu toate acestea, sunt momente pretioase in aceasta perioada si ar trebui sa te bucuri de ele asa cum sunt.

Sa fim recunoscatori ca exista tehnologie si ca o putem folosi in multe moduri minunate!

Daca aceasta carantina ar fi avut loc in 2002, oare cum am fi rezistat?! Asadar, sa fim recunoscatori pentru ce avem acum!

 nokia

Sfatul nostru: schimba focusul!

In loc sa te  concentrezi pe minusuri, gaseste plusurile acestei perioade!

>> Ti se pare ca lucrezi prea mult? Bucura-te ca ai de lucru! Cum ar fi sa fii printre cei concediati sau care sunt in somaj tehnic?

>> Lucrezi de acasa? Invata sa vezi plusurile. Cum era sa fii medic si sa fii obligat sa lucrezi, intr-un spatiu in care nu te simti safe.

>> Nu esti productiv? Invata sa iei lucrurile pe rand si sa te bucuri chiar si pentru micile task-uri indeplinite. 

 

  1. Pierderea motivatiei

 

Chiar daca la inceput, toti ne-am odihnit mult mai bine si ne-am bucurat de posbilitatea de a lucra din orice loc (birou, canapea, pat, balcon) si de a nu mai pierde timp pe drumul inspre birou, dezavantajele au inceput si ele sa apara.

Cristiana ne spune: "apare sentimentul de inutilitate, de teama ca nu mai este nevoie de tine pe ceea ce stii sa faci".

Ramona: "am senzatia ca zilele s-au comprimat si acum reusesc sa rezolv intr-o zi doar 25% din toate task-urile pe care acum doua lune le faceam intr-o singura zi! Este frustrant!"

Aici intra si rezilienta de care vorbeam mai devreme. Inevitabil, fiind pusi intr-o situatie total diferita de ceea ce stiam, ne ia ceva timp sa ne adaptam.

 kermit 

Solutia? Ramai proactiv si regandeste situatia.

Pe scurt, iata ce recomanda fetele de la Creadiv, dupa o prima luna de work form home: 

>> Da, in unele zile nu simti ca faci prea multe. E ok. Vei recupera in zilele urmatoare. Hai sa recunoastem, nici la birou nu suntem 100% on, 8 ore/8, in fiecare zi. Este normal sa avem zile mai bune si zile mai putin bune. Recunoasterea, constientizarea si asmilarea tuturor starilor si caruselului de emotii traite e primul pas spre adaptare.

>> Chiar daca acum nu avem o capacitate de a previziona pe termen lung, nici nu trebuie. Ia task-urile si zilele pe rand, asa cum vin. Stabileste obiectie pe termen scurt, pana la maxim 1-2 saptamani.

>> Cosmin, colegul nostru pasionat de munte, spune: "este la fel ca la munte: nu te uiti direct la varf, ca te ia ameteala! O iei frumos pe poteca, pana ajungi sus, si pe drum nu pierzi din vedere peisajul."

 

Tabloul experientei work from home in cazul CREADIV nu poate fi completa fara managerii care ne sunt alaturi si ne incurajeaza.

Roxana ne indeamna sa ne intrebam constant, atat din punct de vedere personal cat si profesional: "unde sunt acum, unde vreau sa fiu peste o luna, ce pot sa fac sa fiu mai bun, ce pot sa fac sa ofer clientilor CREADIV servicii mai bune?"

Iar Alex are grija ca sedintele interne sa nu fie doar tehnice, cu si de suport. Cosmin confirma: "Ne mai povestim unul altuia despre cum ne petrecem timpul, despre cum ne impacteaza masurile luate, e sentimentul ala de apartenenta, ca traim toti ceva nou si challenging, ca e normal sa ne simtim ingrijorati din cand in cand si ca facem fata. Reusim sa ramanem o echipa si de la distanta."

  

Pentru multi, indiferent ca e vorba de angajat sau antreprenor, aceasta perioada este o slow down opportunity. La fel ca in cazul bucatelor traditionale si a tendintei slow food, putem vedea aceasta perioada dintr-o perspectiva mai relaxata.

Poate fi o perioada in care ne putem pune bazele noilor valori, putem regandi strategia de functionare, ne putem reconecta de persoane dragi cu care nu am mai vorbit de mult. 

Ne putem indrepta atentia spre cursuri noi, spre dezvoltarea de noi abilitati. Poate fi o perioada de invatare, daca asta simti. Unii din colegii nostri exact asta au ales sa faca acum, cand volumul de munca s-a micsorat.

  

Pe de alta parte, unele companii au inteles ca asta e momentul in care sa apese pedala acceleratiei, sa mizeze pe o strategie de fast forward si sa fie mult mai prezenti in mediul online, acolo unde multi dintre noi pe petrecem zilele de carantina. Si aceasta solutie poate fi o varianta foarte buna, in acest nou context social. Ne poti contacta pentru consultanta aici.

Asteptam cu drag si parerile si experienta voastra de lucru in aceasta perioada de carantina.



Stay Home & Stay Safe!

 

CREADIV Wizard

Wizard CREADIV

The Team