agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

SEO in 2018 – tine cont de tendinte!

MIN

2018 va fi un an interesant pentru SEO. Strategiile traditionale, de baza pentru SEO vor ramane in continuare eficiente, daca sunt efectuate corect. Insa, deja au inceput sa apara trenduri care vor impacta semnificativ eforturile de Optimizare SEO si pozitionarea rezultatelor in cautari.

Iti prezentam in continuare cateva tendinte in marketing-ul digital care vor avea efect si asupra SEO.

Statistici:
Peste 97% dintre marketerii online considera ca intre pozitionarile organice si continutul site-ului exista o dependenta stransa, iar textele din site influenteaza direct si in mare masura rezultatele din Google, dar si ratele de conversie. Prin urmare, Content is still King. Mare grija insa! Este nevoie de continut de calitate, nu de texte de umplutura.

Tips:
Atunci cand scrii (fie ca este descrierea unui produs, fie ca este un articol pe blog, un advertorial, o postare pentru Facebook sau orice alt fel de continut), tine cont de bunele practici SEO, fara a fi spammy, si vei descoperi incet-incet cum utilizatorii "consuma" continutul tau cu interes.

Identifica trendurile care genereaza interes, precum si ce ii determina pe utilizatorii proiectului tau sa faca o actiune.

Ia in considerare toate tipurile de continut de pe toate canalele si dispozitivele, precum si diversele momente ale zilei cand publici continut.

Masoara constant rezultatele, seteaza obiective reale si concrete pentru continutul tau, tinand cont de fiecare etapa de interes in viata unui client, de la awareness pana la conversie. Ia decizii de business bazate pe aceste masuratori. Nu e suficient sa te uiti la rapoarte, important e sa-ti imbunatatesti business-ul constant in functie de cifre.

Nimic nou pan acum, nu? Iata cateva tendinte pentru 2018:

  • Cautarea vocala

Tehnologiile de cautare vocala precum Alexa sau Google Home prezinta o mare oportunitate in ceea ce priveste procesul de comunicare si de informare.

Potrivit Google, 1 din 5 utilizatori folosesc ca modalitate de cautare, vocea. In 2018 se va amplifica acest trend – utilizatorii vor incepe sa caute cuvinte cheie mai lungi, in limbaj natural, conform obisnuintelor de exprimare si tonului lor conversational. Pregateste-te pentru acest trend realizand texte adaptate special pentru diversele segmente de public tinta, care suna natural si care sunt usor de citit / rostit.

  • User Experience on-site

Tine tot timpul cont de experienta utilizatorului on site in planul tau de SEO. Google a anuntat ca va pune accent pe comportamentul utilizatorului si pe utilizator in general, incurajand rezultatele care ii ofera acestuia un UX cat mai placut. Ce conteaza UX pentru SEO?

O buna experienta de navigare creste sansele ca utilizatorul sa indeplineasca o conversie pe site-ul tau. KISS (keep it super simple) se aplica in acest caz.

Daca ai un magazin online, iti recomandam sa arunci un ochi pe criteriile de jurizare de la GpeC. Suntem in al treilea an in care jurizam magazine online in cadrul competitiei si observam ca cele castigatoare au si cele mai interesante performante de business!

  • Mobile mobile mobile

2018 este anul in care speram ca nu se va mai vorbi la “viitor” despre optimizarea pentru mobil, ci la “prezent”, ba chiar “trecut”. Traficul de pe medii mobile a depasit de ceva timp traficul de pe desktop!

Optimizarea pentru mobil, alaturi de cautarea vocala, implementate corect, vor oferi business-urilor un mare plus, deoarece le pot oferi utilizatorilor rezultate cat mai apropiate de interesele lor.

Tine cont de urmatoarele in strategia ta de SEO: in rezultatele de pe mobil esti la competitie cu aplicatiile; in general cautarile se intampla in-app si din ce in ce mai putini utilizatori ajung in-browser; pe mobil accentul care mult pe rezultate din retele sociale; AMP sunt tot mai folosite. 

  • Cautarea vizuala

Sau mai bine zis visual search este o combinatie tehnologica inovativa care duce UX-ul la un alt nivel.

Deoarece marketingul digital se axeaza pe vizual, acum este o buna oportunitate sa explorezi cautarea vizuala. Cele mai mari companii de tech (Google, Microsoft, Facebook) investesc sume colosale pentru dezvoltarea cautarii vizuale. Cum ar fi sa vezi o poza draguta pe Instagram si sa ai si linkuri catre magazinele de unde modelul din poza si-a cumparat hainele? Apropos de asta, stii de start-up-ul Fyusion? Fondatorul sau este roman – l-am vizitat anul trecut cand am fost cu proiectul RePatriot in San Francisco.

Incepe sa te gandesti de pe acum despre cum te poti pregati pentru cautarile vizuale.

  • AI si machine learning

Sunt peste tot. Invata constant de la tine si de la miliardele de utilizatori de internet. Presupunem ca stii deja ca feed-ul de Facebook, Youtube starting page sau rezultatele pe Google sunt influentate direct de istoricul tau de navigare, nu? Machine learning faciliteaza modul in care se afiseaza rezultatele, ajutand utilizatorii sa gaseasca cele mai bune informatii si oferindu-le o experienta personalizata de navigare. Prin urmare, brand awareness si interconexiunile intre prezentele tale online (website, retele sociale) au o tot mai mare influenta asupra rezultatelor campaniilor de SEO.

Google foloseste de peste un an un sistem inteligent de machine learning numit RankBrain care ajuta sa sorteze imediat rezultatele cautarilor. Te-ai gandit vreodata cum de paginile de pe Wikipedia, chiar proaspat create, ies aproape mereu in topul cautarilor?

Incepand din 2018 se va pune din ce in ce mai mult accent pe machine learning si AI - inovatiile in acest domeniu nu credem ca vor intarzia sa apara.

Te-ai gandit cum iti pregatesti SEO pentru 2018? Acorda atentie acestor tendinte si implementeaza strategii potrivite pentru business-ul tau. Astfel vei fi cu un pas inaintea competitiei.

ANEHEI Daniela

Daniela ANEHEI

Digital Marketing Specialist