agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

10 trenduri despre promovarea Pay-Per-Click in 2019

MIN

 Ai finalizat strategia de promovare online pentru anul 2019? Daca nu, ai inceput sa te gandesti la vreun plan concret? Daca da, esti sigur ca ai luat in calcul toate oportunitatile? Iata cateva informatii despre cum au evoluat lucrurile in 2018 si ce se anticipeaza ca va conta in 2019 pentru promovarea PPC si nu numai.

Te invitam sa citesti mai jos despre trendurile anului 2019 si cum s-ar putea integra acestea in strategia de digital marketing a unui business.

  • Foloseste audiente si in campaniile de Search

Cand spui PPC, te gandesti probabil la cuvinte cheie, dar ele nu mai sunt singura modalitate de a tinti utilizatorul potrivit la momentul potrivit. Concentrarea doar pe cuvinte cheie nu mai este suficienta pentru a face o promovare bine targetata si pentru a obtine cele mai bune rate de conversie.

Chiar daca pentru anumite cuvinte cheie cautate intentia utilizatorului se poate intui destul de clar, asta nu inseamna ca cel care a efectuat cautarea va si converti imediat (fie ca este vorba de o achizitie sau de o cerere de oferta).  Poate in prezent, respectivul utilizator cauta doar informatii, imagini, tutoriale, recenzii s.a.m.d. Mai mult, chiar daca utilizatorul doreste sa cumpere produsul/serviciul gasit, nu ai certitudinea ca o sa faca achizitia imediat sau peste 3 luni.

Astfel a aparut necesitatea audientelor. Acestea te ajuta sa afisezi anuntul/banner-ul/video-ul tau tuturor care cauta un anumit cuvant cheie, dar care prezinta si un interes real sa cumpere sau sunt mai aproape de momentul deciziei finale de achizitie. Audientele folosite in campaniile de Search iti permit sa gasesti utilizatorii ale caror comportamente de cautare si de navigare pe Internet din trecut indica faptul ca acestia sunt mult mai probabili sa caute in mod activ produsul sau serviciul tau pentru a-l si cumpara, nu doar pentru a se informa.

  • Automatizeaza toate procesele repetitive

Mai toate schimbarile si noutatile PPC din 2018 au venit in intampinarea nevoii marketerilor de a avea mai mult timp la dispozitie pentru a analiza rezultatele campaniilor si a defini/ajusta strategiile folosite. Prin automatizarea activitatilor din conturile PPC (folosirea de scripturi sau reguli care efectueaza in mod automat schimbari in cont si campanii),  poti avea campanii complet automatizate, asupra carora sa ai putine interventii manuale, atat in procesul de setup al campaniilor, cat si in cel de optimizare periodica.

Cu cat automatizezi mai multe procese operationale, vei avea mai mult timp la dispozitie pentru analiza rezultatelor si adaptarea deciziilor de business in baza acestor rezultate. De asemenea, poti folosi timpul castigat pentru copywriting (crearea de anunturi relevante) sau pentru construirea de landing page-uri optimizate.

  • Intelege cat mai bine comportamentul de cumparare si traseul unui utilizator de la prima interactiune cu brandul tau la conversie

Oamenii au un comportament de cumparare din ce in ce mai complex si extins cross-device. Consumatorii digitali se informeaza din multiple surse, iau decizii bazandu-se pe review-uri si recomandari, sunt mult mai atenti la alegerile pe care le fac si, in general, nu mai sunt atat de loiali unui anume brand. Din acest motiv, este tot mai greu sa atribui o conversie unui anume canal de marketing. Cu exceptia anumitor nise din piata (cum ar fi tractarile auto de exemplu), in rest oamenii interactioneaza cu un brand sau cu un produs de multiple ori inainte sa realizeze o comanda ferma.

Tocmai de aceea, nu mai este suficient sa fii prezent pe un singur canal de promovare. Iti recomandam sa ai o prezenta unitara si coerenta pe mai multe canale online, acolo unde sunt prezenti utilizatorii tai, pentru a le facilita acestora interactiunea de multiple ori cu brandul tau.

  • Lucreaza cu atentie la crearea anunturilor

Anunturile in sine conteaza foarte mult in orice campanie PPC, indiferent de platforma sau mediul folosit. In 2019, ele sunt mai importante ca niciodata, avand in vedere ca au devenit din ce in ce mai complexe, acorda spatiu tot mai generos pentru text, au tot felul de elemente auxiliare noi care se pot seta (extensii de preturi, extensii de promotii, extensii de marci, extensii de servicii s.a.m.d.). Daca nu ar fi mica eticheta de “Ad” sau “Anunt” in dreptul fiecarui rezultat Google sau „Sponsored” in dreptul fiecarui ad post din Facebook Newsfeed, nu prea am mai putea face distinctia intre anunturile/postarile organice si cele platite.

Prin urmare, conturile de PPC setate cu cateva luni in urma nu mai sunt de actualitate. Daca nu ai facut deja asta, intra si actualizeaza anunturile pe care le folosesti in campanii. Ai grija sa sa te folosesti de toate extensiile disponibile, sa fii creativ si sa te pui in locul clientului - nu-l bombarda doar cu detalii tehnice, evidentiaza avantajele si pune accent pe beneficiile utilizarii produsului sau serviciului promovat.

  • Investeste in continutul video

Iata una dintre cele mai mari provocari ale anului 2018 si care o sa continue sa domine internetul si in 2019 – continutul video. Da, continutul video este din ce in ce mai popular, fiind tot mai utilizat pe diverse medii de promovare, cum ar fi YouTube, Facebook, Instagram etc.

Crearea continutului video de calitate este un proces costisitor, insa un video bun merita investitia, deoarece te poate ajuta atat in procesul de vanzare efectiva cat si in procesul de construire a unui brand puternic pe nisa pe care activezi.

Promovarea continutului video este inca destul de ieftina. In plus, poti ajunge chiar si pe televizoarele utilizatorilor fara a fi nevoit sa investesti mii de euro in TV advertising. Cum?  Toti cei care detin un Smart TV conectat la Internet, il folosesc deja intr-o mai mica sau mai mare masura pentru a asculta muzica sau a viziona continut video pe YouTube. Iar tu poti face promovare pe acest canal. Da, dezavantajul este ca oamenii pot da “Skip Ad” la majoritatea video-urile platite pe YouTube, dar asta nu inseamna ca toata lumea o face. De asemenea, exista Bumper Ads, un format de reclame video YouTube care au doar 6 secunde, dar nu pot fi skipped. In plus, este de datoria ta sa creezi un continut atat de interesant incat utilizatorii sa nu-si doreasca sa-l si inchida dupa primele secunde.

Si pe Facebook continutul video este preferat de utilizatori, indiferent daca este sponsorizat sau nu. Bineinteles, conteaza foarte mult calitatea video-urilor si informatiile prezentate. Video-urile care educa, informeaza, arata, explica, in care focus-ul este pe beneficii, sunt cele mai apreciate si reusesc sa aiba cel mai bun impact si cele mai bune costuri de promovare.

Nu uita sa adaptezi continului in functie de platforma folosita si sa testezi in permanenta ce functioneaza bine si ce nu.

  • Planifica toate campaniile de remarketing cu atentie

Succesul campaniilor de remarketing depinde, in mare parte, de crearea audientelor potrivite – de segmentarea corecta a vizitatorilor in diverse liste. Cel mai probabil peste 90% dintre vizitatorii website-ului tau nu convertesc la prima vizita. Prin urmare, ii poti urmari cu anunturi personalizate, dupa ce ii imparti pe diverse categorii. Pentru o parte dintre ei, spre exemplu cei care nu au trecut de home page, pur si simplu au intrat pe website si au iesit, poate nu doresti sa depui eforturi foarte mari de marketing. In schimb, pentru cei care ajung sa vizualizeze pagini de categorii, pagini de produs, informatii de livrare, dar nu comanda, ar trebui sa acorzi o atentie sporita in activitatile de remarketing, deoarece exista sanse mai mari sa-i poti aduce inapoi pe website, iar probabilitatea ca ei sa comande este mult mai mare.

In plus, fiecare dintre cele doua categorii de vizitatori ai website-ului exemplificati mai sus va reactiona la mesaje diferite de remarketing, deoarece fiecare a interactionat diferit cu brand-ul. Pentru campanii de remarketing eficiente, trebuie sa imparti audientele de vizitatori tinand cont si de perioade de timp diferite. Pe cei care au intrat pe website acum 90 de zile si nu au mai revenit, poti sa ii retargetezi foarte putin  sau chiar deloc, in timp ce cu cei care au interactionat cu website-ul in ultimele 7 zile poti sa interactionezi mai des, pe multiple canale. Nu uita ca durata procesului de achizitie poate varia destul de mult de la un tip de business la altul, iar tu nu doresti sa iti stresezi audienta excesiv.

  • Fii atent la noile instrumente de promovare lansate si foloseste-te de ele

Testeaza si incearca orice feature nou care apare. Daca esti la curent cu toate noutatile PPC din ultima perioada, stii deja ca lucrurile s-au schimbat foarte mult. Ca sa poti fi competitiv, este foarte importanta oferta ta de produse si servicii, dar la fel de importante sunt si toate instrumentele pe care le folosesti pentru a te promova. Trebuie sa te aliniezi tendintelor, altfel vei ramane foarte mult in urma si vei avea prea mult de recuperat comparativ cu restul pietei, iar rezultatele obtinute vor stagna sau chiar vor scadea.

Marketingul disruptiv este un concept care castiga din ce in ce mai mult teren tocmai din acest motiv. Practic, combinand creativitatea cu marketingul si tehnologia , unele brand-uri reusesc sa se foloseasca de tehnologiile noi, inovatoare, in campaniile de promovare si sa le utilizeze in avantajul lor, urmarind tocmai sa fructifice fascinatia oamenilor pentru orice noutate.

  • Testeaza noi canale

Un singur canal nu mai este suficient , iar ultimii ani ne-au demonstrat destul de clar aceasta tendinta. Utilizatorii apreciaza atunci cand brand-urile sunt acolo unde sunt si ei.

Da, este adevarat ca o promovare prea agresiva poate fi agasanta si poate genera exact contrariul efectului sperat, dar atunci cand brand-urile comunica eficient si isi adapteaza mesajele in functie de canale si de audienta, au sansele cele mai mari sa-si transforme utilizatorii si urmaritorii in clienti platitori.

Pornind de la aceasta tendinta, platformele au dezvoltat tot felul de functionalitati interesante pentru advertiser.  Chatbots pentru Facebook Messenger, anunturile Facebook Ads integrate in Facebook Messenger, anunturile platite in LinkedIn Inbox, Waze, Quora, Reddit, Pinterest, Yahoo Mail. Tot astfel au crescut in popularitate si platformele de promovare prin native advertising, precum Taboola sau Outbrain.

Asadar, iti recomandam ca in acest an sa testezi mereu canale noi si sa iti extinzi orizonturile spre  platforme sau medii de promovare diverse, nu sa te limitezi doar la Google Ads si Facebook. Pe de alta parte, nu iti recomandam sa renunti cu totul la acestea doua, deoarece ele aduc in prezent cele mai bune rezultate pe piata din Romania. Totusi, imbinand multiple canale, ai sansa sa obtii niste rezultate mai bune, iar costurile de promovare per conversie pot chiar sa scada considerabil.

  • Branding

Brandurile trebuie sa iasa din ce in ce mai mult in evidenta pentru a ramane relevante si in 2019. Acest lucru inseamna atat promovarea continua pe cat mai multe canale si medii, pentru a ajunge la cat mai multi potentiali clienti, cat si  implementarea unor campanii de  loializare a clientilor existenti, pentru a-i transforma in ambasadori ai brandului.

Cele mai mici costuri per conversie prin promovarea PPC prin Google Ads sunt cele din campaniile de branding. Prin urmare, cu cat exista mai multi clienti care asociaza categoriile de produse sau servicii pe care le oferi cu brandul tau, cu atat mai sanse mai mari sa iti scada costurile per conversie.

Bineinteles, Google Ads este un canal de promovare consacrat pentru performance si conversion optimization, dar nu uita si de branding pentru a evolua si a dezvolta o comunitate cat mai mare de clienti loiali si brand ambassadors.

  • Intelege fiecare stadiu din procesul de cumparare

In general, orice persoana trece prin mai multe stadii pana ajunge sa decida daca achizitioneaza sau nu un produs sau serviciu. Afla care sunt aceste stadii pentru publicul tau tinta si incearca sa creezi campanii care sa se plieze pe fiecare stadiu in parte, abordandu-l pe utilizator cu cate un mesaj adaptat pentru fiecare etapa.

Un model clasic de proces decizional de cumparare este AIDA (AtentieInteresDorintaActiune). Pornind de aici, dezvolta o strategie de promovare cu diverse tipuri de campanii si medii de promovare care sa atinga fiecare dintre cele patru etape.

De exemplu, poti atrage atentia prin campanii de continut video pe YouTube, apoi sa starnesti interesul prin campanii de Google Display Ads / Facebook Ads, sa vii in intampinarea dorintei prin prin campanii Facebook Ads sau Google Search Ads si sa impulsionezi actiunea de cumparare prin mesaje inteligente on-site, oferte speciale si alte astfel de mecanisme.

Ai intrebari sau te intereseaza in special vreun subiect si vrei sa afli mai multe despre cum poti sa-l aplici si tu in strategia ta? Hai sa vorbim! Contacteaza-ne pe hello@creadiv.ro, pe www.creadiv.ro/contact sau lasa-ne un mesaj privat pe pagina noastra de Facebook @creadiv.ro.

PISICĂ Cristiana

Cristiana PISICĂ

PPC Whisperer