agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

10 trenduri SEO pentru 2019

MIN

2019 a inceput in forta si la fiecare inceput de an este bine sa avem planuri si strategii cat mai clare. Daca nu ti-ai planificat inca activitatea de SEO pentru acest an, poti arunca un ochi si pe noile tendinte si/sau predictii in marketingul online.

Iti amintesti de cele 6 tendinte in marketingul digital pentru 2018? Dar de Tendintele SEO preconizate pentru 2018?

Iata ce tendinte se anunta in sfera SEO in acest an.

Tendinte si trenduri SEO, in 2019

Te intrebi ce tactici si strategii SEO vor domina anul 2019? Ce subiecte de top sunt?

Pentru acest an, iti prezentam 10 trenduri SEO importante.

  1. Incearca sa intelegi cat mai bine intentia utilizatorului

Audienta ta ce prefera mai mult: continutul bine documentat, imaginile, materialele video sau poate continutul audio?

Expertii SEO sunt de parere ca un marketer in 2019 trebuie sa cunoasca interesele, gusturile si preferintele audientei in detaliu, atat la nivel de continut asteptat, cat si la nivel de format de prezentare.

Ideal ar fi sa iti analizezi foarte bine buyer-persona-urile pe care ti le-ai creat, sa anticipezi asteptarile acestora si sa fii mereu cu un pas inainte, raspunzand acestor asteptari in cele mai mici detalii.

  1. Mergi dincolo de Google Search

Desigur, in Romania, peste 95% dintre cautari se realizeaza pe Google Search. Dar exista un trend de evolutie exponentiala a volumelor de cautari si pe alte platforme. Ar putea Amazon, spre exemplu, sa fie un concurent redutabil al „dinastiei” Google Search? Dar Youtube (care este, de altfel, al doilea cel mai mare motor de cautare din lume)? Dar market-urile de aplicatii?

Specialistii SEO considera ca in 2019 este important ca website-ul sa fie optimizat pentru Google Search, dar si pentru celelalte platforme pe care se afla.

Si nu uita: Cu cat ai o acoperire cat mai larga asupra domeniului tau de activitate, cu atat mai bine.

  1. Atentie marita catre Structured Data Markup

Configurarea corecta a Structured Data este tot mai importanta. Poate ai observat deja ca multe dintre rezultatele de pe primele locuri in cautarile pe Google Search includ elemente vizuale, ratings, prezente pe harta si alte informatii.  

Prin urmare,  trebuie sa intelegi si sa incepi sa utilizezi Structured Data corect, efectuand toate setarile tehnice necesare.

Indicat este, de asemenea, sa folosesti si Rich Snippets.

Cu ajutorul acestora, poti urmari, spre exemplu, ce informatii poti sa extragi din website-ul tau ca posibile raspunsuri la cele mai comune intrebari de pe Google.

Sau sa urmaresti ce informatii detaliate poti sa oferi utilizatorilor despre o anumita reteta din website-ul tau, inca din preview-ul afisat in rezultatele pe Google Search.

  1. Creaza un continut exceptional

Dupa cum stii, Google a actualizat algoritmul de ranking in 2018, concentrandu-se pe evaluarea calitatii continutului, dar si pe profunzimea unui subiect abordat.

Se preconizeaza ca Google va continua si in 2019 cu update-urile majore ale algoritmului si va acorda o mai mare atentie continutului de calitate. De aceea, este recomandat ca atunci cand creezi continut sa raspunzi la nevoile reale ale utilizatorilor: le rezolvi o problema, ii motivezi sa faca o actiune, in interconectezi persoane, samd.

Creeaza tot timpul continut de calitate, chiar exceptional pentru blogul/site-ul tau. Mai bine mai putin si mai bun decat mai mult si fara valoare. Desigur, nu foarte foarte putin – este totusi important sa aloci timp si resurse pentru generarea de continut.

  1. Atentie mai multa spre EAT (Expertiza, Autoritate si Incredere)

EAT (sau Expertise, Authority & Trustworthiness) a inceput inca din 2018 sa fie un aspect tot mai important. Ce inseamna acest lucru?
Daca ai un business pe o nisa, asigura-te ca ai experti din domeniul respectiv care pot genera continut valoros.
De asemenea, asigura-te ca ei au profile de „autori” definite clar pe website-ul tau, care sa fie conectate cu profilele lor personale de pe Social Media.

  1. Investeste in optimizarea constanta dpvd tehnic

De la an la an, website-urile devin din ce in ce mai complexe, iar optimizarile tehnice trebuie intretinute si updatate constant.

Asadar, nu uita in special de urmatoarele:

  1. Viteza site-ului
  2. Modul in care este scris si compilat codul JavaScript
  3. Cativa alti termeni care poate te intereseaza: Progressive WEB Apps (PWAs), Accelerated Mobile Pages, Facebook Instant Articles.

Pentru 2019, poate vrei sa te gandesti ca, daca doresti ca utilizatorii sa interactioneze mai mult de pe mobil cu website-ul tau, in loc sa construiesti aplicatii native, poate sa construiesti un PWA.

Ce este o progressive web app?
PWA
este o aplicatie web care se incarca precum un website sau o pagina web, dar ofera si functionalitati pana acum accesibile aplicatiilor native (functioneaza offline, poate trimite notificari de tip push, acceseaza diverse functionalitati hardware ale telefonului).

Daca ai un business de dimensiuni mici/medii si nu ai bugetele necesare pentru a-ti construi aplicatii native sau crezi ca utilizatorii un ar avea un incentive suficient de mare sa isi mai instaleze si aplicatia ta pe telefonul lor plin deja de aplicatii, gandeste-te serios la o PWA. Orice website poate avea astfel de functionalitati.

Accelerated Mobile Pages si Facebook Instant Articles merita fiecare cate un articol distinct. Cauta informatii despre ele pe internet si vezi daca poti sau are sens sa le implementezi pentru website-ul tau.

  1. Nu uita si de celelalte tipuri de optimizare on-site

Pe langa viteza si constructia corecta din punct de vedere tehnic a website-ului, ce ai mai putea sa faci in 2019 pentru optimizarea on-site?  

  • Scrie continut care sa raspunda celor mai comune intrebari ale utilizatorilor
  • Fii sigur ca in site Cautarea ofera rezultate relevante si corecte
  • Scurteaza pasii din procesul de conversie la maxim (cu cat statisticile website-ului sunt mai bune, cu atat ai mai multe sanse ca website-ul tau sa primeasca un rank score mai bun)
  • Ofera suport pentru clientii care au intrebari legate de produse/servicii, pentru ca acestia sa nu iasa de pe website nelamuriti si sa mearga la competitie
  • In functie de specificul business-ului tau, asigura-te ca utilizatorilor le este foarte usor sa iti foloseasca website-ul
  • Ia in calcul utilizarea de chatbots pentru a anticipa intrebari de baza pe care le pot avea utilizatorii si a le raspunde astfel „in timp real”, fara a tine insa un operator mereu ocupat

Daca doresti sa stii mai multe, arunca un ochi si pe acest ghid complet de optimizare on site.

  1. Pregateste-te incet-incet pentru voice search

Chiar daca inca in Romania, numarul utilizatorilor care folosesc voice search nu este inca unul foarte mare, expertii reamintesc faptul ca voice search va fi tot mai popular, pe masura ce dispozitivele de tip smart home (Alexa sau Siri) au o rata mai mare de adoptie in randul publicului larg.

Poti sa citesti pe larg un articol despre cum sa optimizezi site-ul pentru voice search.

  1. Ia in considerare Google RankBrain

Un alt lucru mentionat de specialistii SEO este RankBrain, despre care se spune ca va lua amploare in 2019.

Iata un articol despre RankBrain – unde este mentionat ca fiind prezent inca din octombrie 2015.

Dar ce este RankBrain?

RankBrain este o componenta de baza a algoritmului Google care utilizeaza Machine Learning, pentru a determina cele mai relevante rezultate pentru cautarile (intentiile) efectuate de un user.

Practic, acesta este un algoritm care incearca sa intrepreteze cautarile facute de utilizatori.Cu alte cuvinte prin RankBrain, Goolge incearca sa inteleaga ce cauta mai exact un utilizator atunci cand tasteaza ceva in casuta de cautare.

De exemplu:

  • mancare pisici preturi
  • hrana pisici pret
  • mancare pisici la sac
  • hrana uscata pisici pret

Dupa cum observi toate aceste cautari inseamna acelasi lucru: utilizatorul si-ar dori sa afle cat costa mancarea pentru pisicute.

Pe viitor, RankBrain va:

  • intrepreta aceste cautari
  • determina „intentia” de cautare a unui utilizator
  • selecta pozitionarea / clasarea unui website pentru a se potrivi cu cele mai bune rezultate

Cum optimizezi website-ul tau, pentru 2019?

Cu totii stim ca intr-o strategie de SEO link-urile si continutul sunt cei mai importanti factori. De aceea ar trebui sa pui accent acum la inceput de an pe planul marketing de continut.

RankBrain este cel de-al treilea algoritm important pentru Google.

Cum ai putea sa introduci RankBrain in strategia SEO?

In primul rand, sa te gandesti la continut de calitate si la folosirea unui grup de cuvinte cheie (logice). De asemenea, este indicat sa scrii articole care sa sune mai uman.

Asadar, ar trebui sa te gandesti mai mult la aceste aspecte atunci cand iti doresti sa-ti faci un plan de optimizare a site-ului.

  1. Urmareste sa ai o activitate coerenta pe Social Media

Cu siguranta ai multiple prezente pe retelele Social Media. Asigura-te ca ai distribuit continutul de calitate exact pe acele retele sociale unde se afla publicul tau tinta. Adapteaza formatele folosite in functie de trenduri.

Foloseste toate canalele de Social Media pentru a genera trafic catre propriul website. Si nu uita ca poti folosi si functiile de remarketing si retargeting dupa ce un utilizator a parasit website-ul tau.

Ai insa intrebari legate de optimizare?

Incercam sa raspundem pe intelesul tau, asadar contacteaza-ne pentru detalii.

Abia asteptam sa ne cunoastem!

Iar pentru alte idei de marketing, te invitam sa citesti si e-book-ul nostru: Introducere in Marketing Digital - 6 pasi pentru un business online de succes

 

ANEHEI Daniela

Daniela ANEHEI

Digital Marketing Specialist