agentie online, promovare online, servicii web development, servicii web design, marketing online, ecommerce

Rate de conversie: ce sunt, cat sunt, cum se cresc

MIN

Rata de conversie este indicatorul principal în funcție de care se măsoară succesul unei campanii din mediul online. Se definește ca un raport dintre cei ce îndeplinesc o anumită acțiune pe site și totalul vizitatorilor pe acel site. calcul rata de conversie Mai exact, este procentajul de vizitatori care acționează așa cum dorește website-ul ca răspuns la un call-to-action (de exemplu, care dau click pe un anumit banner, completează un formular sau comandă un produs), rezultat prin împărțirea numărului de persoane ce au îndeplinit acțiunea dorită la numărul de persoane ce au vizualizat website-ul sau pagina respectivă (în funcţie de cum se doreşte). Rata de conversie, urmatorul pas dupa SEO

Rate medii de conversie la nivel mondial vs România

La nivel mondial, ratele medii de conversie fluctuează între 0,5% si 3%, ajungând la 5% pentru domeniile nișate și trecând de 15% sau alte praguri uimitoare, pentru giganţi online precum Amazon, eBay și alte braduri puternice. Valentin Radu, CEO Marketizator, spune că România stă puțin mai slab decât țările mature în online, însă tendința este crescătoare. Rata medie de conversie este de 1% la  peste 1.000 de magazine online în România, însă diferențele sunt majore între magazinele online cu istoric și brand puternic și cele nou-venite.

Ca și comparație, în UK, SUA și Australia, rata de conversie medie este peste 2%. Aceste cifre sunt valabile pentru conversii de tipul vânzări şi diferă, aşa cum am spus, în funcţie de nişă. Spre exemplu, pentru IT&C ratele sunt mai mici, o rată de 1% fiind bună, în timp ce pentru fashion sau alte domenii "feminine" (flori, cadouri), urcă uşor la 1.5-2.5%. Pentru alte tipuri de conversii, din experienţele avute până acum, ratele sunt mult mai bune. Spre exemplu, rata de vizualizare a unor date de contact ascunse într-un fel sau altul este între 10 şi 18%, iar rata de colectare lead-uri (completare formulare de contact, formulare de cereri oferte, alte formulare) trece des de 5-6%.

Factori care influenţează ratele de conversie

Produsele, nișa de piață, politica de preț, politica de marketing, ofertele, perioadele care favorizează cumpărăturile, de genul sărbătorilor, realizarea tehnică a magazinului, încrederea pe care o transmite magazinul on-line, reputația lui în mediul on-line... toate influențează rata medie de conversie. Apoi, foarte important este modul în care este construită campania; modul în care se alege targetul. În zadar se vrea o conversie de 5% dacă de pe landing-page vrem  să vindem rechizite în septembrie școlilor din emisfera sudică sau vindem globuri de Crăciun în Israel, India sau Japonia.

Reguli de bază pentru creşterea ratei de conversie

Am spus mai sus că rata de conversie medie în comerțul electronic românesc este de 1%. Asta înseamnă că 99% din vizitatorii unui website îl părăsesc fără a face acţiunea sau tranzacția dorită de proprietarii acestuia. "Un internaut poate intra într-un magazin online pentru a se documenta asupra unui produs, pentru a citi review-urile altor clienți, pentru a căuta informațiile de contact sau, pur și simplu, navigând în site ca și cum s-ar plimba printre rafturile unui magazin clasic. În oricare din situații, magazinul trebuie să răspundă nevoilor utilizatorului pentru că, dacă face acest lucru, posibilitatea ca utilizatorul să și convertească la un anumit moment crește”, explica Andrei Radu unul dintre experții în e-commerce de la GPeC.

“Singura metoda de a maximiza conversia este să ai un conținut cât mai relevant pentru publicul țintă. Orice altă metodă poate funcționa doar pe termen scurt, dar pe termen lung nu are cum să funcționeze”. spune M. Ghenea Pentru a câștiga încrederea utilizatorului și a finaliza operațiunea, magazinele on-line mizează pe afișarea unui număr de telefon de contact în zonele cu vizibilitate foarte bună ale site-ului, oferirea tuturor informațiilor despre identitatea firmei care operează magazinul, despre sediul acesteia, precum și date complete de contact - email, telefon, fax, suport prin servicii de IM; afișarea pe site a unor certificări specifice zonei de eCommerce sau comunicarea diferitelor parteneriate și afilieri, existența unei politici de confidențialitate. Aceleaşi sfaturi sunt valabile şi pentru prezenţele on-line non-e-commerce, care măsoară conversiile altfel (înscrieri la newslettere, completare de formulare de cerere ofertă sau aflare informaţii suplimentare, etc). În plus, pentru a avea o rată bună de conversie, contează şi beandingul personal, în special pentru conversiile de tipul "download" diverse documente după introducerea unor date personale.

Care este rata de conversie a website-ului vostru? O calculaţi constant? Urmăriţi statisticile din Google Analytics sau aveţi alte sisteme de monitorizare? Aflaţi mai multe despre cum să vă setaţi conversiile în Google Analytics dintr-o altă postare la noi pe blog, aici. Ştiţi care canal de promovare vă aduce conversiile cele mai mari, pentru a vă optimiza bugetele de promovare? Aşteptăm cu interes comentariile voastre. Vedeţi la Liviu Taloi un tabel în care sunt comparate ratele de conversie si ROI-urile  din diverse canale de publicitate. Vom reveni într-un articol viitor cu mai multe informaţii despre cum se cresc ratele de conversie şi modul în care culorile ne ajută în acest proces.

CREADIV Wizard

Wizard CREADIV

The Team